2000 situps om dagen...

Den lilabå sjalen är klar...
Det är svårt att få fram den rätta färgen men jag tycker att dom tre första bilderna är så nära man kan komma.
Solen kan vara hopplös när det är intensiva färger.
Hade ganska tur idag att "rätt" bakgrundsfärg tog ganska bra fram den rätta färgen.
Jag kunde ju ha väntat tills lite mildare ljus men jag ska ändå fota den med modell framöver så då kan jag vara mer noga.









Här ser den himmelsblå ut, men det är den ju inte...








Jag är nöjd iallafall...
Nu har jag börjat på en vit...
Samma modell men lite större ska den bli, och maffigare fransar...

Appropå fransarna då...
När jag satt och rev fransarna satt jag och såg på Jay Leno show.
Där var en amerikansk sprinterstjärna med och blev intervjuad, Sanya Richards hette hon.
Vet ni hur många SITUPS om dagen hon gör???
Mina damer och herrar : 2000 situps om dagen!!!!
SHIT!
2000....
Och då tränar hon ju naturligtvis inte bara situps.

När jag var som mest vältränad gjorde jag 500.
2-3 ggr i veckan.
Då var det på gränsen, det SVED efter träningen.
Hade INTE en ruta på magen, jag tränade styrketräning och sprang...
Inte en djävla ruta...
Nu förstår jag varför, 2000.
Det var för lite med 500 helt enkelt ;)
Nu gör jag inte en enda.
Men som jag brukar säga:
Huvudsaken är att man är snygg med kläder PÅ.

Så till barn...
Men för en gångs skull inte mitt barn :)
Igår var jag barnvakt.
Barnen lekte och efter att ha fått förbud att fortsätta leka ute när det blev mörkt kom barnen in och satte sig att rita i köket.
Så kom pappan och skulle hämta.
Han hade varit på föräldrarmöte.

Det första barnet frågar är:
Nååå, sköter jag mig???
Ja, visst, det gör du verkligen, sa pappan.
Va, bra, där se´ru, fick han tillbaka.
Vi började diskutera födelsedagspresent till mamman, som står mig nära ;)
Alltså kan jag inte skriva mer angående present-snacket, plus att jag vet att hon läser min blogg så jag får "sila" skrivandet...
Iallafall, där pratar vi om present och pappan säger :
Hm, ja en så´n kanske man skulle köpa till henne i år...
Det blev ju inte så lyckad present förra året....
Hm...
Varpå det barnet säger:
Menar du den där SKITFULA ljusstaken du köpte???
Mmm, ja, säger pappan.
Ja, den var verkligen SKITFUL, fortsatte sötnosen...

Jag började skratta lite...
Ha,ha, så du köpte en present som inte var så uppskattad förstår jag, fniss, fniss...
OCH NU KÄRA MAMMA TILL BARNEN SOM KÄNNER IGEN SIG SJÄLV...
SLUTA LÄS, om det är jobbigt att återuppleva...
Nä, precis säger han..
Eller köpte och köpte...
Jag hade fått den PÅ JOBBET!!!
SNÖRP....
Jag skrattade inte längre.
Sån´t är det DÖDSTRAFF på det vet du va????
Då är det nog BÄST att du köper en RIKTIGT FIN present i år...
Hm, ja...

Har själv en gång i mitt liv varit ihop med en kille som gav mig en ( hör och häpna ) :
SPORTBAG med företagets logga på...
Och en HANDDUK, med företagets logga på...
OCH ett SVETTBAND med företagets logga på..
Detta var dessutom innan mina sportiga dagar så jag hade typ NOLL använding för det.
Handduken matchade inte ens mina andra så...
Han kanske försökte säga mig något???
Du behöver börja träna...
Eller så hade han naturligtvis OCKSÅ fått det på jobbet, hade ingen använding för det, GAV DET TILL MIG.
I födelsedagspresent :)
Tjohoo, så glad jag blev som ni förstår!
Sticka Lugnt lovely readers ;)





Kommentarer
Postat av: systeryster

Ha ha ha, LOVE YOU !!!!

2008-09-25 @ 14:05:24
Postat av: Bloggaren Herself

Love u 2!!!! ;)

2008-09-25 @ 15:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0