Hur ska jag ha råd att finansiera mitt missbruk i fortsättningen?

Men innan den spännade rubriken...



Här har jag nu fotat och tjyv-plockat en Kaprifol i morse.
Gick förbi en trädgård som hade blommande, klängade kaprifol och jag var bara tvungen att sno en liten kvist.
Detta mina kära läsare är min ABSOLUTA favorit blomma/växt.
Och det hänger ihop med nästa bild, som jag fotat av en gammal bild.
Har ingen scanner nämligen.



Det är jag.
Ca 6 - 7 år, sittandes på vårat utedass på Brissund.
Behövde man mer liksom?
Öppen dörr, så man kunde se alla grannar och turister en bit borta på vägen när dom cyklade eller åkte förbi...
En serietidning att läsa, kanske senaste Bamse eller Kalle.
Träskor och trosor...
Nä, det var ju sommar och varmt...
Ljuvligt.
Så pappas artistiska målning på väggarna...
Snyggt, tyckte jag då...
Det var verkligen MYSIGT att sitta på DASS.

Så till Kaprifolen..
Hela taket och sidorna på dasset och boden var överväxt av kaprifol...
Så inte nog med att man hade sjysst utsikt, det LUKTADE gott också när man satt där och bajsade ;)
Varje gång jag gick ut från dass sniffade jag alltid på blommorna.
När jag ser kaprifol nu förtiden blir jag så nostalgisk att jag nästan dör...
Jag känner mig DIREKT som den där lilla bruttan som satt och NJÖT på dass.
Snacka om barndomsminne, suck...

När vi då ändå är inne på barndomen...
Kolla in nästa bild...



Jag och mormor...
Skolavslutning i 3:an.
Förstår ni nu kanske att jag var en riktig FJANT???
Rosa volangklänning, vita knästrumpor med spets, jacka med GULDKNAPPAR som matchar mormors kappa.
Och håret, borstat och borstat så det blänkte som GULD i solen...
Vilket par vi var...
Tant-Annie och Tant-Madde...

Alltså Stig-Helmer "Sällskapsresan" Olsson, släng dig i väggen!!!

Fast jag måste dock tillägga att jag inte alltid var så SNOFSIG!
Jag är FESTKLÄDD på denna bild och hade helt VANLIGA kläder också, ha,ha.
Men ändå...
Jag dör faktiskt själv av skratt när jag ser på den där bilden :)

Så till dagens ALARM, ALARM...
Inte bara barnens skolmat är i fara här...
Nu har visserligen kommunen tagit från en "AKUT-kassa" så det klarar sig fram till jul...
Sen blir det väl samma visa igen :(

Men till mitt problem nu då!
Hur jag i fortsättningen ska kunna finansiera mitt MISSBRUK???
Priset på CHOKLAD ska nämligen öka i PRIS med 15-18 % !!!!!
Va???
Vad är det som händer???
Jag är Super-chocklad!!!
Jag måste ju för tusan köpa mat till min son också, herregud vad tänker "Choklad-cheferna" med?
Kakaopriset har FÖRDUBBLATS det senaste året påstår dom.
Marabou bekräftar dessutom att dom höjt priserna.

Skam på torra land säger jag bara!!!!

Nä, jag får skita i att äta mat.
Låta sambon betala all mat till sonen så att jag kan fortsätta missbruka min drog.
Jag kommer nog inte överleva annars...
Nå´n som vet ett bra 12-stegsprogram förresten???
Sticka lugnt ;)


Kommentarer
Postat av: Liza

Medans andra åker till Tyskland för att bunkra sprit tar du en lastbil och kör dit för 2 ton choklad. ;)

Och gumman....I hate to break this to ya....men 12 steg....räcker det i ditt fall? ;)



Jag gillar bilderna...nu till nästa utmaning....hur såg du ut på skolavslutningarna på högstadiet..? ;)



Kramar!!

2008-09-11 @ 14:15:05
Postat av: Bloggaren Herself

Ha,ha...

Så du tror inte 12-stegs programmet räcker för mig???

Det tror nog faktiskt inte jag heller om jag ska vara ärlig :)

Håll ut du bara, imorgon kommer bilder på en HET 15-årig brud ,)

2008-09-11 @ 14:45:35
Postat av: Tove

Dags att börja odla egna kakaoplantor i nåt växthus? :D

2008-09-11 @ 15:59:33
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, gör det!!!!

Du kan bli miljonär.

Iallafall om du har MIG som kund ;)

2008-09-11 @ 16:20:28
Postat av: Bloggaren Herself

Eller menade du kanske att jag skulle göra det???

Hm, ingen dum idé...

"Sjalar och sjoklad"

Ingen dum slogan...

Eller?

2008-09-11 @ 16:26:46
Postat av: Liza

Risken med den sloganen kanske blir att kunderna tänker "Hm...kan hon inte ens stava till choklad så undrar jag hur hon klarar stick- och virkbeskrivningar..." och så går de vidare ;)

Tyckte du försökte "outsourca" fint till Tove där ;)



Kram!!

2008-09-11 @ 18:43:53
Postat av: Bloggaren Herself

Ha ,ha...

Jag som tyckte det var SÅ HIMLA fyndigt...

Fasen också!

2008-09-11 @ 19:52:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0