Jag vill bli transvestit mamma!

Igårkvälls...
Det var Top Model, ny säsong.
Sonen BÖNADE och BAD...
Snälla, snälla det är mitt FAVORIT PROGRAM, jag måste få se det...
Snälla, snälla.
Jag blev full-i-fniss...
Tjena-hoppla, favorit program...
Ja, ja, det får väl bli ett UNDANTAG bara ikväll då.
Men då ska du ligga och koppla av här och inte studsa runt och göra en massa annat.
DET behövde jag inte säga fler gånger för han var mer ENGAGERAD än mig!

Först ville han ha klart för sig det här med dom sexuella läggningarna igen.
Programledarna är ju inte hetro om man säger så.
Det snappade han upp redan när han såg något program i slutet på förra säsongen.
Vem som var hetro, bi, bög eller transa av programledarna.
Mycket viktigt, så man har koll liksom....
Mmmmm.

Så kom brudarna in och sonen tappade hakan.
Shit vad dom är smala mamma, kan man va så där smal när man är vuxen??
Så fick jag då förklara att i modell branschen så är det så att idealen för dom som ska fotas, visa kläder ect är PINNSMAL.
Vet inte varför, sa jag , men "Modell-cheferna" vill ha smala tjejer och killar .. bla, bla, bla.
Ja, jag gick inte in i nå´n ANOREXI-förklaring för honom.

Så kommer en tjej och då har han raskt satt sig i domarbåset.
Hon, hon kommer bli bra, det ser man redan nu...
Jag började skratta...
Och det baserar du på vadå?
Jo, men det SER man ju ( med eftertryck) kolla håret, ögonen, ALLT!!!

Nåväl, vi sett programmet och så var det läggdags...

Mamma, jag vill ha nagellack...
Jaha, vadå, vad menar du???
Jo, jag har nog bestämt mig, jag vill bli TRANSVESTIT mamma!
OK, sa jag varför då?
Jo, men jag vill klä mig i tjejkläder, ha smink, långt hår så jag kan sätta upp det.
Fast jag vill vara ihop med en tjej, alltså gifta mig och så...
Kan man vara "Transa" som du säger och vara ihop med tjejer?
Apselut!
Det går bra det, man kan göra eller ha det precis som man vill.
Ja, då skall jag bli Transvstit.
Det verkar kul...
Hm, sa jag men det är inget JOBB alltså.
Nänä, nähä??
Asch, vi får se hur jag gör, men jag ska nog kanske bli Transvestit.

Herregud vilket litet garnnystan det här blev då´ra.
Trassla ut dessa begrepp, den som orkar ;)
En sak har jag iallafall förstått vid det här laget, min son vill bli MÅNGA saker.
Sticka lugnt .
 


Kommentarer
Postat av: Liza

DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖR AV SKRATT!!

Kontrasten till macho kan inte bli mycket mer tydlig och spot on om vi säger så ;)

Kramar!!

2008-09-10 @ 18:23:30
Postat av: Terese

Du har en sån skön son!! jag diggar honom alltså :) riktigt bra!!

2008-09-10 @ 18:58:46
Postat av: Bloggaren Herself

Jag vet... Till er båda...

Han kommer bli den förste polisen i Transakostym, med smink som frilansar som Stylist och Fashionguide. Kanske Klädpolis, klär du dig inte rätt hamnar du i finkan ;)

Fel kläder på fel ställe, böter 3000 :-

Som gifter sig i brudklänning precis som sin blivande fru...

Herregud, jag kan se det framför mig.

På bröllopsfesten får vi sjunga karaoke hela natten, hårdrock blandat med schlagers.

För han vill leva La Dolce vita, aha ;)

2008-09-10 @ 22:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0