Yogurt och müsli...

Idag inräffade föjande...
Jag vaknade klockan 06.34 och kände att jag ville stiga upp på DIREKTEN!!!!!!
Håll då i minnet att igår somnade jag vid 23.30 ca.
Så att jag vaknar 06.34 och känner att jag vill gå upp ur sängen är sannerligen ett tecken på TILLFRISKNADE!!!
Jag är ju inte känd för att tycka om att ligga och dra mig i sänghalmen utan är en så´n som vaknar, ligger ca 5 minuter, vet att jag inte kan somna om, stiger upp.
Tog värktabletterna.
Detta inträffade alltså 06.34 idag :)

06.45 kom jag ut i köket och...
Kände : Kaffe, yogurt och müsli skulle vara NAJS till frukost.
Bryggde ca 1 dl kaffe, hällde i kall mjölk så det blev ljummet, hällde upp yogurt, tog müsli och hällde i mixern ( för att få det så pulvrigt som möjligt men ville åt smaken.. )
Åt, drack, läste och gluttade på nyheterna.
Gick in i vardagsrummet, satte på morgon-tv, hämtade tidningen och ORDNINGEN blev liksom återställd.
Lite rivigt men värktabletterna hade satt in så : Ljuvligt.
Bara av att känna sig pigg.

För att sedan gå vidare så gick jag in i duschen vid 9.
FÖNADE håret.
Har dagen till ära satt på mig tröja, jeans ( WOW, det har jag ALDRIG på mig hemma. Är ju mysbrallan / pyjamasbrallan personifierad men jag ville liksom FÖRSTÄRKA detta tillfrisknande på något sätt. Så då blev det jeans, HEMMA idag ;) , kofta.

Pratade precis med Öron/Näsa/Hals nu och undrade över "ödemet/vattenbryggan" ( eller vad jag ska kalla det) som fortfarande har kapslat in hela gomspenen...
Vad göra?
ÖNH : Avvakta...
Men det går inte ner...
ÖNH : Ja men du är ju piggare idag säger du...
Ja, kroppsligt ja. Men ödemet har jag har haft det så sen i torsdagskväll med bara en LITEN avsvällning.
Dvs att jag slipper att det trycker alltför mycket på kräkreflexen....
Annars är den lika vattenfylld.
ÖNH : Avvakta tills efter helgen så kan vi höras på måndag och så får du komma hit isåfall...
Måndag, men då ska jag troligtvis börja jobba...
ÖNH : Jaha.. Ja, men det kan ta tid sån´t där, jag ska höra med läkaren. Hör av mig senare idag...
ADJÖ...
Alltså sjukvården....
If you´re not dying, don´t call us, TYP..........
Bäst att ringa jobbet då kanske i  GOD TID så att dom har någon "stand by" ifall jag inte kan jobba iallafall :(

Skitsamma just nu.
Jag är iallafall med foten ur graven känns det som.
Misstänker att den där FÖRSÄMRINGEN som jag fick i måndags var den jag skulle haft idag.
( alltså det jag hoppades på igårkväll )
Alltså är jag lite FÖRE i mitt tillfriskningsschema...
Bara det känns ju kul och upplyftande :)
Med största sannolikhet hörs vi senare, nu när jag känner mig så här pigg har jag säkert MASSOR att skriva om ikväll ;)
Back in bizniz!
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Tove

hehe nej du dock inte, inga mer taxitimmar för mig så länge jag har min mentala hälsa i behåll. Det räcker att jag får köra en normalt fungerande bil för att ajg ska bli nöjd =) Härligt att du mår bättre!

2008-09-24 @ 15:00:29
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Liza

Skönt att höra att du mår bättre!! Keep it up!

Kram!

2008-09-24 @ 17:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0