Tanter, kunder, nähepp... ;)

Nyss...
Det ringde på dörren...
Jag trodde att det var kusinen med sambo som kom för at hämta nyckeln till sitt hus.
Jag öppnade, och där stod två SÖTA TANTER!

Jippie, tänkte jag, KUNDER!!!!!

Ena tanten sträcker fram ett blad och säger :
"Här varsågod, vi skulle vilja bjuda in dig till oss den 9:e april till Rikets Sal för att berätta om Jesus och Påsken... "

Jaha, sa jag, va trevligt...
(ljug)
Eeeeh, ja det får jag allt ta och tänka på...
Jag jobbar nog...
LJUG IGEN!!!!
Fy skäms, stå här och ljuga inför KRISTI BUDBÄRARE!!!!!

" Jaha, sa tanten, men det är ju helg... "

Mmmm, men jag jobbar som personlig assistent så då jobbar man ändå, ÄVEN om det är helger...
... sa jag...

"Jahaja, just det, då förstår jag, men du är välkommen iallafall OM DU ÄR LEDIG. "

Mmmm, absolut, tack snälla...

Tack snälla????
Ja, verkligen...
Nä, fy, nog för att jag snackar med GUD ibland själv, men det är mest mellan honom OCH MIG ;)
Jag behöver inga andra inblandade.

Framför allt INTE JEHOVAS!!!!
Dom har jag sett mer elände ifrån år 99/2000, så det räcker för ett helt liv.
Hade en klasskamrat som FLYDDE sitt hem, föräldrar och " Det Gamles råd " och bosatte sig på Gotland.
Hon mådde INTE så bra kan jag avslöja.
Snacka om SEKT!

Nä, snopet och synd att det inte var några kunder.
Och synd på så RARA TANTER att dom var Jehovas.

Häftigt i och för sig att Jehovas bytt VÄRVARE...
Gamla tanter kan ju vara svårt att vara OTREVLIG mot.
Smart drag Jehovas!
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0