En blandad dag...

Idag har det varit en blandad dag.
Både bra och nu senare på kvällen...
Dålig.

Vi börjar med min HUD.
Jag gissade FEL imorse!

Huden har bara blivit värre och värre under dagen.
Hela huden värker och jag har ringt och fått en telefontid imorgonbitti.
Det måste tyvärr till medicin.
Jag är knottrig i hela ansiktet och det värker som sagt.
Inget har lagt sig trots BRA/TRÅKIG mat.

Då är jag "SJUK" igen.
Hepp :(

Men dagen har varit mysig ändå.
Sonens tjejkompis kom hit.
Dom lekte på fint.
Så kom en killkompis också...
Då blev det helt plötsligt KILLBASERAD LEK och killarna bara ville göra KILLGREJER!
Spelade ingen roll att jag sa till, ifrån och försökte...
BESTÄMMA...
Killstuff är killstuff.

Men lilla Emma lät sig inte nedslås av det.
Hon pysslade med mig istället.

Vi skulle få fikabesök, så jag och Emma bakade kladdkakemuffins och krusbärspaj ihop.
Sedan skulle jag testa lite påtbåge igen.
Jag tröttnade direkt, men då ville Emma ta över.
Och det fick hon ju såklart, så där satt vi som två små gummor i köket och handarbetade.
Jag med virkningen och Emma med påtbågen :)





Gick bra som tusan.
Emma fattade direkt hur man skulle göra.

Och jag tänkte:
Jag vill ha en dotter!
Kanske man skulle skaffa ett barn till då´ra...
Men blir det en kille till, adopterar jag bort ungen ;)
Nä, jag är så glad att jag får LÅNA lilla granntösen då och då.
Vi har väldigt mysigt ihop och tycker SÅ LIKA.

Så kom våra vänner och vi fikade allihopen i bersån.

Jag fick se bilder som min kompis blivit fotad igår.
Det var SKITSNYGGA blider.
Hon såg ut som en MODELL.
Jag var också medbjuden igår, men jag avstod.
Dels för att jag var för trött efter resan, men MEST FÖR HUDEN.
Hade inte blivit speciellt lyckat med hur huden är nu...

Hon och hennes dotter var iallafall jättesnygga :)

Så till det tråkiga.
Det har ju hänt en OLYCKA i källaren med huvudsäkringen i huset.
Här uppe har vi el.
Men nere vid mamma funkar inte något i källaren.
Och det innebär TVÄTTMASKINEN också.

Vi har TON med tvätt.
Och mer blir det ju för varje dag :(
Min kompis erbjöd sig att ta med tvätt och tvätta åt mig idag.
Och fortsätta tvätta, tills vi ha el i källaren igen.
ÄNGEL, säger jag bara...

Iallafall för att fortsätta med elen i källaren.
Kompisens man var och tittade.
Han är bygger.
OCH...
Han gick och inspekterade eländet.
Hela skiten har SMÄLT ner.
Ledningarna är...
Kaputt och för gamla.
Inte bra alls, och imorgon måste Geab kontaktas.
Det kommer kosta MASSOR.
Har vi tur, så rör det sig om några tusenlappar.
Har vi OTUR och det är det värsta, så sa han 25 000!

Men DEN SIFFRAN sa han inte till morsan.
Han VET JU att magsår "uppstår" bara man säger :
" Behöver lagas ".
Så han konstaterade skada, och sa VAD som behövde göras.
Utan att nämna någon siffra.
Kul va...

Så när vi ändå var i farten så TOG VI en inspektion av BADRUMMET också.

För er som känner till BADRUMSFRÅGAN, så vet ni att det har behövts ÅTGÄRDAS...
Redan när det var nyrenoverat för...
ELVA år sedan.
EXAKT.
Och nu är läget akut.
 Har jag fått för mig...
Och nu var jag ironisk!!!!!!!

Det är sprickor över hela badrumsgolvet.

Han kröp runt på knä och inspekterade, och kunde bara konstatera :
"Det här måste ni åtgärda så snart som möjligt!"

Det är svartmögel som kommer ut ur väggen.
Här börjar golvet lyfta, INTE BRA.
M.m...
M.m...
Jag orkar inte gå in i detaljer.

PRECIS just det jag har sagt i ELVA ÅR, men ingen har lyssnat.

Och ÄGARNA i huset har ignorerat mina påpekanden år ut och år in, för att jag är "dotter i huset "
Och tyckt  att "JAG som inte är byggare vet inte ett smack om sådant".
Nä...
Jag har bara ett SUNT FÖRNUFT och kan rätt mycket ändå...
Jag är ju inte FEM år direkt.
Jag är SNART 40;) och har KOLL TYP...

Så man kan kortfattat säga så här :

Sprickor i golvet och sedemera i väggen, som bara blivit större och flera...
Och vi duschar där, år ut och år in...
Och vatten pumpas ut i dessa sprickor år ut och år in.
Kommer inte sluta bra det här...

Och nu har ÄNTLIGEN en HANTVERKARE bekräftat vad jag sagt...
I ELVA ÅR!!!!!
Suprise  :(

Som grädden på moset LÄRDE han min mor att...
Ju längre tiden går, desto mindre får hon det betalt på försäkringen.
Det kallas något åt "ÅLDERSFÖRSÄKRING" och hade dom åtgärdat SPRICKORNA direkt eller några år tidigare så hade dom fått ut maximalt från försäkringsbolaget.
NU...
Har badrummet "blivit för gammalt" och han gissade på att det kunde bli svårt att få ut några större summor.
Vid FEMTON ÅR är det kört helt.
Då får man inte en spänn.

Ni kan ju bara tänka er...

Har detta gått ut i TRÄVÄGGARNA som OMGÄRDAR hela badrummet...
För badrummet ligger i mitten av våran lägenhet, och ALLA rum hänger ihop badrummet...
Ja, jag behöver väl inte fortsätta.
Katastrof???
Ekonomiskt, apselut.


SYND...
Att ägarna till huset INTE LYSSNADE på mig NÅGRA ÅR TIDIGARE...
Jättesynd faktiskt!
För nu kan det bli...
En ekonomisk katastrof, som sagt.
Bara att hålla tummarna för att det inte är så farligt så både JAG OCH Mr HANTVERKARE TROR att det är!

Jag är glad att jag har haft en fantastisk sommar...
För nu GISSAR jag att det kommer bli åka av...
NERÅT, i berg-o-dalbanan...

Jag måste bara nämna att jag blev ASFÖRBANNAD på min moster också.
När vi diskuterade PENGAR och vad som KANSKE kommer hända...

Min moster säger till mig :

"Då får väl ni betala mer till mamma!
Betala mer i hyra!
Så det så... "

Jag tänkte:
URSÄKTA??????
Och upplyste henne om FÖLJANDE:

Du, vi betalar en hyra som blev UTRÄKNAD av banken, på dom lånen som finns på huset.
Så att morsan och vi ska kunna bo kvar...
OCH förra året kom jag och sambon överrens att ge morsan 1000 kronor MER i hyra.

" Ni får betala mer..."  fortsätter hon...

Jo, absolut, men vi har faktiskt en SMÄRTGÄNS redan nu i hyra och räkningar...
Vi lever inte i sus och dus.
SLÖSAR inga pengar i onödan.
( iallafall inte jag )
Och dom få gångerna jag gör det...
Och då snackar vi SMÅ SUMMOR...
Får jag lida för det HELA MÅNADEN!

Vi är båda LÅGAVLÖNADE och jag står inför faktum :
KANSKE inget jobb eller ett jobb där jag TAPPAR 3000-6000 i lön.

Ska jag TROLLA då eller???? "

Jag blev rosenrasande innombords, men höll mig så SAKLIG jag kunde.
Tror folk att vi bor här GRATIS eller???
Knappast.
Knappast.
Knappast!!!

Vi betalar dessutom MER än vad som var skrivet på kontraktet.
Mamma får dessutom MIN DEL av pengarna som betalas ut till mig varje månad från en försäkring som min pappa hade!
HON får pengarna och JAG SKATTAR för DET!!!!

Ursäkta mig, men jag höll på att EXPLODERA!
Nu har jag kräkt av mig.
Inte ofta jag gör det här.

Jag hoppas att jag har fel...
Vad gäller badrummet.
Och att el-härdsmältan i källaren inte blir kostsam.
Jag HOPPAS att jag har fel.
För hela familjens skull.

Sticka lugnt.









Kommentarer
Postat av: EVA

Fy Fy Fy Fy vad trist,hoppas att allt inte blir för dyrt, men jag vet av erfarenhet vad det kostar...enorma summor....vi fick vattenskada i Ekeby som pågått länge som satt i 2 väggar 1 vägg skulle vi ändå riva för att göra om badrummet, men det var balkar allt som var tvunget att rivas och byggas om. Då kan man säga att man är glad att ha en händig man för där sparade vi enorma pengar.

Sedan elektikern var man ju tvungen att ha ut ändå och han var inte billig det rök lätt 10 000 på 1-2 dagar han var dock duktig...hoppas på det bästa att det inte blir så dyrt...Jag trodde att Emma nästan flyttat hem till er ler tog ett tag innan hon kom hem, hon gillar att vara hos er och dig som är så pysslig..som jag då inte är :(

kram

2009-08-16 @ 20:44:50
URL: http://evamamma.blogg.se/
Postat av: Bloggaren herself

Ja du...

Jag har ingen händig man så...

Jag bara ser GRÅBO som en hägring i framtiden.

I min VÄRSTA mardröm!!!!



Och Emmafemma...

Ja, hon är min "lånedotter" från och med nu!

Du får dela med dig ;)

Kan väl vara rätt skönt ibland va?

Du som har barn på heltid och allt ;)

Skicka bara över henne till mig så kan vi pyssla!

Kramis

2009-08-16 @ 21:22:51
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Caroline

Hoppas att badrumsproblemen reder upp sig, det är ju så dyra grejjor tyvärr.

Trist med huden också, jag skickar lite pepp i största allmänhet idag!

Kram

2009-08-17 @ 12:08:16
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren herself

Hej Caroline!

Och tack för Peppningen!!!!

Den värmer och tas tacksamt emot :)



Huden reder sig nog, medicin är "allt" som behövs.

Och det har jag fått idag.

Badrummet och elen...

Ja, det visar sig.

Kram

2009-08-17 @ 13:20:18
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0