Jag kunde inte hålla mig ;)

Om jag är TRÖTT?

Svar JA!
Varit uppe sedan 05.00 i morse och styrde upp det sista.
Sen åkte vi iväg hela familjen till båten.

Sambon ställde sig i en KÖ.
Och vi började undra i bilen efter en 10 minuter om vi ställt oss i fel kö...
Kön brevid bara åkte förbi och åkte förbi, bil efter bil...
Vi stod still.
Efter mångt och mycket började vår kö röra på sig...
I SNIGELTAKT.
Typ en bil var femte minut kom igenom luckan...

Så kommer vi tillslut fram till luckan.
Sonen läser på namnskylten på killen i båset och säger :
RRRROBERRRT ( Robert ;)
Jag lägger till :
SÖLKORVS-ROBERT!
Vi exploderade nästan där i baksätet av skratt.

Båtresan gick bra och fort.
Jag chansade på att inte ta en åksjuketablett eftersom jag blir så trött av dom.
Då är jag likson groggy hela dagen och det ville jag ju inte.
Men havet var KAVLUGNT och inte en gungning :)

Vi körde mot Målilla.
DÄR finns det ju NÅGOT TURISTIGT, hade vi för oss...
Målilla KÄNDES som om det fanns något BERÖMT där.
Vi hittade...
Ett TROLL och en BJÖRN-TRÄSKULPTUR!
Kul socken...

Vidare drog vi till Vimmerby.
Vi hade sikte på Astrid Lindgrens hem.
Vi kom fram och hur PAFF blev inte jag...
Jag trodde att VIMMERBY var en vacker liten sömning socken med idylliska hus...
Bondlandet, kossor, gröna ängar, röda små hus, ja ni fattar.

Jag trodde fel.
Vimmerby var som typ...
GRÅBO!!!!
Eller VÄRSTA FÖRORTEN.
Och mitt i FÖRORTSCENTRUMET hade dom sparat några kvadratmeter av idyll.
Astrids barndomshem.
Jag vart...
VÄLDIGT FÖRVÅNAD, minst sagt.

Morsan har agerat KARTLÄSARE idag förresten.
Det gick...
Himla bra.
Sambon SMYGLÄSTE när morsan gav direktiv, och mamma satt och läste HÖGT för sig själv små vägar och dylikt.
Jag småfnissade.
Och det behövdes EGENTLIGEN inte...
För vi åkte ju på typ MOTORVÄG, STORVÄG eller vad det nu heter.
Det var ju skyltat hela vägen och bara läsa skyltarna.
Men mamma läste kartan ändå och gav lite...
VÄGBESKRIVNING.

Sambon tittade på mig i backspegeln men jag undvek att titta tillbaka...
För då hade jag börjat gapskratta...

Man kan ju säga så här också...
Småland is A LOT OF MOSSA AND STEN!!!
A lot...

Vi hamnade på en liten glashytta också.
Det var superbilligt och jättefina saker.
Jag köpte...
Ett litet GLAS-SPÖKE :)
Jag bara SMALT som glass i solen när jag såg det där lilla spöket.
HAN bara måste följa med mig hem och bli kompis med STENSPÖKET på öppna spisen som sonen gjort.
Kändes helt i linje med mitt ÖVERNATURLIGA intresse ;) att investera i BERT...
Som jag döpt honom till.
Dels för att vi är i Skara och dels för att han såg UT SOM EN BERT.

Jag har ju en liten förkärlek till att döpa mina saker.

Så skulle vi äta en sen lunch.
Vi var i Nässjö.
Där fanns det ett KONDITORI.
Tusen Kebab och Pizzeria-ställen...
Suck.
Men så hittade vi en restaurang som hette :
" En Grek och En Italienare. "
Vi gick in.
Det var så osigt så vi vände direkt.
Dimman i Lützen var en bra beskrivning tycker jag.

SVINHUNGRIGA drog vi vidare.
Såg "Riddersbergs Wärdshus" en bit bort.
Säkert svindyrt men vi drog dit.
OCH HADE TUR!!!!
Dom hade lunch, massor att välja på, bra pris, URVACKERT med jättefin utsikt vid en sjö.
MEN...
Dom hade precis stängt.
MEN...
Ägaren sa att vi fick komma in och äta ändå :)
Vi blev överlyckliga och när vi ätit klart fick han REJÄLT med DRICKS!

Sen hade vi fått nog av motorväg och åkte in på en liten väg.
Det blev det RIKTIGA. gamla, ÄKTA, fina Småland, istället för...
MotorvägsSmåland.

Jag kan lugnt säga att jag har förvånats hur FULT det faktiskt är på fastlandet...
Och HUSEN...
Så skabbiga...
Bara några FÅ har varit riktigt fina.
Morsan fick tokspel när jag hela tiden har suttit :
" Ja, på GOTLAND där har vi det bra mycket vackrare.
På Gotland har vi bra mycket vackrare hus.
På Gotland har vi bra mycket BÄTTRE...
Bla, bla, bla... "

Tillslut höll faktiskt sambon med mig att det var bara skabbiga hus längs med våran färdväg.
Jag är en djävligt HEMMAKÄR GOTLÄNNING, bara att konstarera.
Nu är vi i Skara.
Och här var det faktiskt lite finare hus och ganska gulligt ;)

Imorgon ska det bli regn på eftermiddagen så vi ska vara tidigt på Sommarlandet.
Fredagen ska det vara SOL och varmt.
Jag återkommer med rapport, nu ska jag sova...
Sticka Lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0