Drömma mig bort...

Det började bra här på morgonkvisten...

Jag har haft "räkmackevecka" med sonen, tack och lov ;)
Hade ytterligare ett snack i början på den här veckan, när han kom hit.
Om "dom där tjafsiga" mornarna vi brukar ha.
Då jag brukar få ont i nacken av ilska.

Och bad att han, TILLS JAG BLIR FRISK, bara ska göra som jag säger...
På en gång.
Just do it and no fuzz ;)

Jag sa att när jag blir frisk (om jag blir det), kan han få bli den jobbigaste ugnen i stan..

Bara han gör som jag säger under mitt återfrisknande.
Och han sa:
Ok mamma, jag ska FÖRSÖKA.

Vilket han verkligen gjort.
Det har varit smärtfritt både före och efter skola.

Och idag var inget undantag.

Han kom iväg, jag gjorde mitt morgonfix, la mig på spikmattan och sedan promenad.
Och jag kände inget av nacken.
Så kommer jag hem och är helt snöig...
Stampar av mig snö, borstar av kroppen med händerna.
Och...
Ruskar huvud och nacke REJÄLT för att få bort all snö på mössan.
Smart?
Nä, inte direkt.

Jag BRUKAR vara väldigt försiktig i mina rörelser och tänka på att inte slänga, vara ryckig, snabb i min rörelser sen olyckan.
Men idag...
Tänkte jag inte alls mig för utan gör en GAMMAL INVAND rörelse.
Det knyckte till i nacken och jag fick ont :(
Det är väl själva FAN OXÅ!!!!!

Fast jag blev lite nostalgisk idag också.
När jag kom upp förut och kom in i köket, och så ser jag rätt in i sonens rum.
Och har den här utsikten.



Det här är min absoluta FAVORIT-UTSIKT i hemmet.

Bakgårdarna på husen på Gotehnhovsgatan.
Det känns så mycket barndom, trygghet och lantligt nästan.
Det är alltid på bakgårdarna man ser skiftningarna i årstiderna och det är så himla fint och mysigt.
Blågrå himmel ute mot havet och vitt på marken och i träden.

För om man jämnför mot andra sidan huset, där vi har utsikt mot Statoil och Glas&Lås...
Det är inte lika tjusigt liksom.
Men baksidan är så FIN.

Och jag tänker på när mormor satt i sin bäddsoffa och jag satt i gungstolen vid elementet, när jag var liten.
Samma ställe, samma utsikt och samma känsla av...
Hemma :)
Gjorde mig på gott humör, fastän jag klantat mig.

Så fick jag mönster igår igen, som jag fyndat för några kronor på Tradera.

En mössa :)
Superenkel, så den borde jag nästan ha kunnat lista ut bara av att se mössan på bild, men jag vann den ju för typ 5 kr så.
Jag vill göra...



... en sån TROLLMÖSSA till mig själv, NU...
Fast i annat garn dock.
Men det får vänta som ni vet.

Nu ska jag ta mig lite kaffe och sätta mig med min BÄST-PÄRM med mönster och drömma mig bort i sjalarnas och handarbetetsvärld.
DET kommer nog göra mig på gott humör.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Tove

Skönt att värken verkar hålla sig lugn!! :)

Nää du, inga kids än inte, jag ska bli klar med plugget först åtminstone..! :) Kram!

2009-12-16 @ 12:39:59
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0