Häcken cementerad fast i soffan...

Har häckat framför tv´n hela dagen och tagit det lugnt.

Sett Råttatouille, ett program från Mount Everest.
Och det senaste gjorde mig väldigt lycklig att jag satt hemma i soffan med häcken cementerad fast i kuddarna ;)

Dom hade typ inte duschat på tre veckor, gick konstant i samma kläder som dessutom måste vägt 10 ton, magsjuka, förfrusna tår och fingrar, 2 italienare som försvunnit, minusgrader som hette duga, vissa behövde syrgas PLUS en massa annat...
Och detta till trots så skulle dom till toppen på Mount Everest!
Jag tänkte:
Herregud vilka galningar och så sippade jag vidare på min varma choklad och RÖS av obehag under fleecefilten.
Åt en skumtomte ;)
Usch.

Nu ser jag filmen "En sång för Martin", jättebra.
Sen ska jag toppa den med "Det stora blå" ;) och läsa lite virkmönster samtidigt.

Jag har spenderat dagen i:
Mysbyxor, tofflor och kofta.
Pratade nyss med en kompis, hon hade gått i morgonrock hela dagen :)
Så det känns ju skönt att vara i gott sällskap iallafall.

Har haft rejält ont i nacken, vilket faktiskt blev lite värre under dagen, fastän jag tagit det lugnt.
Men nu har det börjat släppa.

Har surfat lite på nätet också.
Har hittat mönster på en sajt som jag blev HELT SJUK av Ha-begär :)
Något att ha som en morot tills jag blir frisk.
Det börjar bli rätt MÅNGA morötter nu ;)

Väntar på att sambon ska komma hem och hoppas han inte kört av vägen i det här busvädret.
Nu kom han, han klarade sig.

Så pratade jag med min kusin förut, och tackade för den trevliga julaftonen :)

Och han berättade att hans fru´s föräldrar hade haft trevligt med oss och tyckt att det varit finemang.
"Ja, hade min kusin sagt då, det enda som är lite jobbigt med MIN SLÄKT är den där "PINSAMMA TYSTNADEN" som alltid uppstår..."
Dom hade sett ut som fågelholkar.
IRONI när den är som roligast.

Nä, det var ju inte mycket tystnad från vår sida igår direkt ;)

Och jag replikerade:
Nä, jag kan tänka mig att dom har varit med DIG i så många år, och sett vilken TRÅKMÅNS du är...
Då måste dom fått en chock av att träffa oss.
Och undrat om du verkligen var släkt med oss ;)
Ha, ha, ha...
Ironi igen.
Min kusin är en RIKTIG LUSTIGKURRE :)

Nä, nu ska jag se på ögongodisfilmen "Det stora blå" och njuta av Jaques Mayol-The little Frenchmen, medelhavet .
Och musiken.
Och mina mönster :)
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0