Extra, extra, extra BRA!

Idag är det EXTRA, extra, extra BRA!!!!
Och jag är jätte, jätte, jätteglad.

Idag vaknade jag värkfri!

Och det som känns extra bra i detta smärtfria tillstånd är att jag ÄR DET, trots att jag inte fått någon behandling för att bli värkfri.
Dvs akupunktur eller laser.

Lördagen den 12/12, vaknade jag 8.15 och nu är klockan 13.30 och jag är forfarande värkfri.
AMAZING :)
Idag känns det som att jag blir frisk igen.
Framsteg!

Och detta är jag då trots promenad, dusch, påklädning, kaninburfix...
Jag känner nada, nu vill jag gråta för det oxå ;)

Nu har jag gjort mitt för idag och kommer NÖJT vara PORSLINSDOCKA resten av dagen!
Framför tv´n.
Idag lider jag INTE!

Det som gjorde mig mindre nöjd idag, var min morgonpromenad.
Värkfri OCH SOL till trots.
Jag blev skitsur på EN HUNDÄGARE.
En anonym hundägare...

Där gick jag, trallitrall, trall, värkfri, trallitrall...
Östergravar, på en av dom små grusstigarna.
Trallitrall, sol, tralalaaa.

Oops, what the fuck????
STRÖSSLAD HUNDBAJSKORV!!!!
Mitt på grusstigen!

Har jag trampat i hundbajs?
Panik och jag började titta under stövlarna.
Joho, minsann, jag hade trampat i lite hundbajs, under ena skon bara, men ÄNDÅ!!!!

Strösslat hundbajs, vad är då det???
Jo, strösslat hundbajs är när en hund bajsar, of course.
Mitt på en gångstig, altenativ grusstig...
Och HUNDÄGAREN förmodligen inte har någon hundbajspåse.

OCH...
Hundägaren då tar en pinne eller kanske tippen av sin sko ( men det tvivlar jag på ) och sedan försöker MASKERA att hundbajskorven ligger mitt på en gångstig.
OCH...
Liksom RULLAR bajskorven i gruset.
Så att den blir strösslad TYP!!!!!!!!!!
Och inte SYNS så bra som den skulle gjort om den var OSTRÖSSLAD!

(Lite som det där när en hundägare är ute och går med en hund när det är SNÖ.
Inte har påse och sedan puttar undan bajset och lägger SNÖ OVANPÅ.
Det som gömms i snö, kommer fram i tö.
Strösslat hunbajs är en VARIANT på det.
Tro mig, jag har sett det MÅNGA GÅNGER...)

OCH...
Så lämnar hundägaren den bara där.
Mitt på gångstigen.
I all sin maskerade prakt, så att nästa GÅNGTRAFIKANT kan trampa RAKT i den strösslade bajskorven!

DET är inte SÅ djävla OK i min bok alltså :(



Som den vana fd hundägare jag dessutom är, så tittade jag mig faktiskt omkring för att se om det kanske var hunden som sprätt/krattat över bajskorven själv...
Men INGA skrapmarken i närheten...
Alltså, den sneaky, hundägaren FÅR SKULDEN!

Tur som var var det fulstövlar som endast används till fulpromenad.
Jag kunde doppa sulan i havet när jag kom ner dit.
Men IALLAFALL...

Sen fattar jag inte det där med själva BAJSANDET heller.
Själv hade jag faktiskt en hund som liksom fick LÄRA sig att BAJSA IFRED.
Ni vet, som man själv är...
Bajsa med stängd dörr och UTAN PUBLIK ;)

Om vi gick på trottoar och Flisan blev nödig, så tryckte hon alltid in sig längst in mot en mur eller husvägg.
Var vi ute i fria naturen, så har hon alltid sprungit undan om hon var koppelfri.
Med koppel, ut från gångstigen och bajsa VID SIDAN AV.

Kan inte hundägare FOSTRA sina hundar till att bajsa VID SIDAN av gångstigar undrar jag?
Det kunde jag.
Jag tog Flisegrisen och bar henne UTANFÖR grusstigar när hon var valp och skulle baja...
Eller drog henne försiktigt i kopplet när hon blev större.
Resultatet blev en hund som INTE bajsade MITT i en gångsstig eller mitt på trottoaren.
Men det var ju jag det...

Well, well.
Oansvariga hundägare, ME DON`T LIKE ;(

För ÖVRIGT så läste jag i tidningen idag...
Och tittade under rubriken:
Dagens ros!

Nä, jag hade inte fått någon idag heller ;)

Nä, det var faktiskt inte DET jag tittade efter.
Min blick fastnade på insändaren där det stod:

"Många TACK till Socialförvaltningen och Lena Lager för en FANTASTISK personalfest på Wisby Strand.
God Jul och Gott nytt år.
Från oss som var där och hade väldigt trevligt."

Ok...
Låt mig börja med detta...
Jag var inte där, men jag hade anmält att jag skulle gå dit.
Men det blev massavhopp i våran personalgrupp pga av "olika orsaker" och då fanns det ingen anledning för mig att gå.
Det kändes liksom inte som någon idé att OFFRA min nacke, på en stenhård stol, för att INTE få umgås med mina kära arbetskamrater, utan bara för lite mat.
Inga arbetskamrater, ingen fest.

Iallafall...

Det som poppade upp i mitt huvud var bara LENA LAGER.
Numera DRAGHÄST till kommungubben Gustav Hoffstedt.
Lena lager har liksom alltid, så länge jag jobbat inom kommunen, varit Gotlands Kommuns BÖDEL typ.

She´s the one, holding the YXA...
Chop, chop och huvuden eller jobb rullar...
Eller en och annan besparing.

Åsso får hon en så FIN eloge från en ANONYM skrivare.
FRÅN ALLA som var där och partajade...

VÅGAR jag gissa att det INTE var en som "jobbar på golvet", som typ en annan?
Vågar jag gissa att det är en SMÅ-PÅVE, typ någon mittemellanchef (Kiss-my bosses-ass-chef) som skrivit det?
Vågar jag gissa det?

Ja, det vågar jag göra och det TROR jag faktiskt.

För när jag hörde LITE igår, från en person som var där...
Som sa:
"Ja, det märktes skillnad iallafall...
Där satt vi, PERSONALEN, med våran GRATIS julmust och vatten.
Och så satt cheferna med fruar/makar och hela bordet var fullt med vinflaskor..."

Jag tänkte:
Vart fanns personalens VIN och personalens respektive????
Nä, men SMÅ-PÅVARNA fick ta med sig frugan och hade RÅD att dricka vin.
Party-party...

Och LITE skvaller idag oxå, från en annan person som var där.
Det var nog ganska BITTER stämning hos VISSA i personalen som var där och åt.
Det finns ju VISSA av oss som kommer BEHÖVA lämna en kommunal anställning så...
Det var VÄLDIGT mycket skitsnack om både Lena Lager och PARTAJANDE SMÅ-PÅVAR.

Så DÄRFÖR blev jag så full-i-skratt av den där "Dagens ros" insändaren.
Så fint för dig Lena Lager...

Att NÅGON, som fortfarande har sitt jobb kvar, tycker att du fixat ihop en finfin fest.
Att NÅGON tycker om dig.
För vi ÄR GANSKA MÅNGA som INTE gör det.
Mig inräknad.
Sedan GANSKA länge faktiskt.
Sedan starten på min "karriär" som kommunanställd och anhängare av humanitet och medmänsklighet.
Snacka om rätt människa på rätt plats.
När det gäller besparingar inom socialförvaltningen, vård och omsorg.
Snacka om FEL person inom socialförvaltningen.

Fel, fel, fel...
Som Brasse skulle ha sagt.

Men FIN fest iallafall enligt VISSA, synd att jag missade den!
Sticka lugnt.

P.s.
Jag måste bara göra ett litet tillägg...
Jag vet inte om det är någe fel på mig, men det finns ETT humorprogram som jag älskar över allt annat.
Ett program som jag skrattat mig igenom i varje program...
Såg NYSS reprisen från igår, och skrattade lika mycket som igår.
"Cirkus Möller".
Ja, det måste vara något fel på mig men jag tycker det är så djävla kul så jag skrattar ihjäl mig.
Det är så dumt så det är inte klokt, men sååååååååååå kul.
Hur ska jag klara mig nu utan Petras relationsskola och Shan Banan?
Jag kommer få abstinens till NÄSTA säsong.
Måtte den komma DIREKT efter nyår :)
D.s.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0