En Tomtesaga...

Idag blev jag så förvånad...
Det rasslade till i skorstenen och ner kom...
TOMTEN!!!!!



Tomten, vad gör DU här?
Är du inte lite tidig, undrade jag...



Ho, ho, ho...
Asch, jag ville bara komma hit och ge dig en puss, sa Tomten.





Jag såg mamma pussa tomten jag...



När han hade fått sina pussar...
... var Tomten tyvärr tvungen och dra.



Hej då och tack för pussarna, sa Tomten.



Puh, då ska man upp i den där trånga skorstenen igen, stönade Tomten trött.



Åsso, kröp han in i spisen, började klättra och försvann.
Hej då Tomten, sa jag, ses på julafton...

Snipp, snapp, snut, så var Tomtesagan slut ;)

Idag blev det blandad kompott här.

Jag tog det lugnt efter promenad och dusch, och nacken blev bättre.
Så skulle jag till doktorn här idag, trodde jag.
Jag hade då blandat IHOP dagarna, och det var imorgon.
Tur som var, så slog jag ett GETÖGA på kalendern när jag klätt på mig och var på väg ner till bilen.
Och fick se att det var IMORGON.
Jaha...
Bara att klä av sig.

Någon timme senare fick jag besök.
Min bästis kom på spontanbesök med sin lilla dotter.
Vi sågs inte förra veckan, för då var dom lite sjuka.
Men så kom dom idag och VILKET PUSSKALAS det blev :)

Jag riskerade min egen hälsa med liv och lust, och vi hade det SÅ gossigt!

Och lilla sötnosen blev JÄTTEGLAD att se mig.
Så glad man blir då.
För jag tycker ändå att jag varit ganska tråkig i och med min nacke, och inte kunnat göra mtt bästa som lektant,  men det tycket tydligen inte hon.
Idag, eftersom nacken kändes helt ok, bar jag faktiskt henne lite, och sedan satt hon i soffan brevid mig.
Hon börjar bli riktigt stadig.
Sitter NÄSTAN själv :)

Nä, det var en RIKTIG HÖJDARE.
Hon är sötare än socker och godare än godis.
Jag är kär, jättejättekär faktiskt ;)
 
Vill bli frisk och vara barnvakt SNARAST.
Sticka lugnt.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0