Skokampen...

Tema MODE...

Ja, i morse var det den nygamla tävlingen "Skokampen" på tapeten.
Sonen skulle iväg till skolan, och ett par VINTERSKOR till sonen saknas!!!

Han hade varit med sin far och skulle köpa nya skor för, typ 2-3 veckor sedan.
Pappa ville att det skulle inköpas BRA, REJÄLA vinterkängor som ändå var lite MODERIKTIGA!
Ja, det slutade med att sonen, SOM VANLIGT, totalvägrade att köpa ett par vinterkängor.

För...
Han skulle ha GYMPASKOR MED LUDD I!
Varmt och skönt.
Not.

Men stackars pappa har haft EX-antal drabbningar i skobutikerna innan, så han gav med sig.
Jag förstår honom.
Man orkar liksom bara inte ibland.
Och ett par skor SÅ LÄNGE var ok.

Så till idag...
SNÖSTORM och INGA VINTERKÄNGOR!
Meterhögt med SNÖ och inga varma skor.
LOVELY!
Not.

Jag tog fram mina MOONBOOTS och tänkte att:
Nä men han får ta på sig dom här...
Han kommer bli SJUK annars.
Tunna gympaskor med ludd i...
Blir NOG rätt snabbt BLÖTA liksom.

Och vad händer?
Jo, RENA-RAMA-MODE-SKRIET!!!!



Det blev gap, skrik och dom sedvanliga tårarna!
MODE-KATASTROF.
ALDRIG att han skulle gå i ett par SÅ FULA fulskor!
Forget it!

Och jag försökte köra med argumentet med att han FAKTISKT haft chansen att köpa ett par BRA, SNYGGA vinterskor med sin pappa för någon vecka sedan, och ÄNDÅ driver igenom ett par gympaskor med LUDD i.
Och så står vi här idag och det är METERHÖGT med snö.
Det var som att försöka FLYTTA ett BERG.
Inga "hot" eller NÅGOT hjälpte.

Han hade hellre SKOLKAT än gått till skolan mina moonboots!
Och DET skulle han inte lyckas med iallafall  ;(

Och för att spara min nacke så var jag TVUNGEN att ge mig!
DET har faktiskt ALDRIG hänt förut!!!!!!!!!!!
Aldrig att jag skulle ge mig för en "kläd-mode-batalj", men jag var faktiskt tvungen idag.

Sonen lommade ut till bilen och jag förmodar att han var BLÖT redan när han satt sig i bilen!
Inte MITT PROBLEM om han blir sjuk, säger jag då.
PUH!!!!!

Själv sitter jag inomhus med tröja, min morgonrock, pyjamasbyxor, 2 par raggisar på fötterna, sambons morgonrock OCH en fleecefilt DESSUTOM runt benen.
Vi har SVINKALLT här hemma.

17 GRADER och jag FRYSER IHJÄL.
Inte bra för nackvärken, vad gör man?
Jo, skruvar upp pannan, sa jag till min mor, för jag FÅR ONT som faaaan av kyla!

SÅ kallt är det väl inte, tyckte hon.
Skruva upp NU, sa Nack-Hitler och gick efter för att kontrollera.

Tyvärr måste jag då ge mig ut i det här vädret idag, men det är åtminstone 3 besök på samma ställe.
Läkaren klockan 14, sjukgymnasten 14.30 och sedan upp till chefen på det.
Alla är på Korpen så jag slipper springa runt åtminstone.

En liten bild:



Såg en kille med en tröja full med PACMAN`S på tv idag och blev lite inspirerad av det ;)

Madde Pacwomen Week...
Ja, så där ser min vecka ut, full med stationer som jag tuffar runt på.
Beware för The Pacwomen ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0