Brun sjal & Utpekad.

Så har jag gjort klart en brun, rätstickad sjal med instickade pärlor.









Jag blev faktiskt nöjd.
Det är en enkel sjal men så fick jag pärlorna på precis rätt plats.
Det blev lite som ett stjärnfall.
Jag hittade jättefina pärlor i rätt storlek och i glas på ÖB, jättebilligt...
1 påse 9.50:-
Färgen på pärlorna är rosa, lila, bärnsten och gult.
Svårt att se när man fotar på kvällen i dåligt ljus men färgerna blev så fina i sjalen.
Skall ta nya bilder imorgon.

I övrigt skulle jag kunna skriva mycket om den här dagen.
Men det gör jag inte, jag skriver bara lite ;)

Jag tar åt mig dom sista orden som en av mina arbetskompisar sa när vi blev sist kvar idag :
" Du, alltså BRY dig inte... "

Och det sa hon utan att jag ens sagt ett ord, utan bara tänkt i min egen skalle.´
Det syntes uppenbarligen vad jag tänkte och vad jag kände.

Jag kan bara säga så här...
Det finns BRA sätt att säga kritik på och det finns DÅLIGA...
Detta var helt klart ett DÅLIGT.
Och själv har jag ALDIRG talat i det tonläget eller pekat finger på det sättet till en kollega OM INTE kollegan gjort något mycket GROVT FEL.

Jag, i det här fallet, hade gjort en " social insats " och fick finger pekat på mig och i en anklagande arg ton...

Dessutom så har min kollega träffat mig på jobbet efter den "sociala insatsen " .
Hon har inte sagt ett ljud.
Varför inte fråga mig INNAN mötet och kolla varför den " sociala insatsen " inträffat och undra i en sjysst ton?
Och säga att " jag vill ta upp det här på vårat möte så vi kan diskutera det allihopen ".
Så att man är lite förberedd och slipper känna sig som EN BOV...
Vilket jag apselut inte är!
Snäll möjligtvis.
Godtrogen och tror på förändring...

Så har nämligen JAG GJORT när det gällt andras små fel.
Tagit ärendet enskilt och sedan tagit upp det på möte.
Förberett så dom slipper känna sig DUMMA, utpekade och korkade.
För det är så man känner sig.
SKITDUM.
Men...
Det kan vara så att personen ifråga hade en dålig dag och inte tänkte på sitt tonläge och fingerpekande.
Och hon gjorde att min sköna, härliga, braiga dag fick ett tråkigt avslut!!!
Jag hoppas jag har skakat av mig det till imorgon.
Som jag skrev i början...
Jag tar till mig orden " Du, alltså bry dig inte... "
Borta...

Snart ska jag se andra delen av " Knutbymorden ".
Och höra Pastor Helges autentiska röst berätta om att han var tvungen att ha sex med barnflickan dygnet runt för att hålla synden och djävulen borta...
Eller något åt det hållet...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0