Jädrars...

Jag har jobbat.
Jag har FIXAT PRESENT...

Sambon fyller TRETTIOSJU år imorgon!

Han kommer MÖRDA mig för att jag skriver det här på bloggen.
Han hatar nämligen ALL FORM av uppmärksamhet som har med födelsedagar och firande att göra.
Men jag tycker att han är värd ALL uppmärksamhet och gratulationer.
Min snälla, kramande, snygga, ohändiga, fine älskling :)
Jag säger som Tina Turner :
Your simply the BEST...

Annars har jag varit tvungen att repa garn idag.
Suck.
Jag satt och väntade på Chifen på ett ställe idag.
Det var mycket prat och skratt.

Jag är tyvärr inte lika vass på att ha koll, när jag stickar...
När jag virkar går det av sig själv, när jag stickar måste jag sitta och PRATA HÖGT för mig själv I HUVUDET.
Pratar jag dessutom med någon RIKTIG PERSON ;) är det ÄNDÅ KNIVIGARE...
Jag stickade såklart fel...
Jädrars.

Och stickning är inte som virkning, lätt att repa upp.
Stickning måste man " sticka baklänges " oftast, för att det inte ska bli fel.
SKITJOBBIGT.
Tar evigheter och det tålamodet har inte jag.
Virkning drar man ju bara i tråden tills felet är upplöst.
Jag gjorde en chansning idag.
Jag drog ur stickan och repade upp garnet.
Och...
Lyckades trä i stickan på nytt och få alla maskorna rätt.
Piju...

Då tycker jag själv att jag är ett PROFFS ;)
Ha, ha...
Däremot, som jag skrev igår, så är nog tyvärr garnet fel men jag slutför projektet  ändå.
Jag har beställt det RIKTIGA garnet till mössmönstret idag.
Så fort det kommer börjar jag på en ny Åremössa.

Sen har jag vunnit mönster på Tradera idag.
Som jag glömt bort att jag lagt bud på.
Men jag BLEV GLATT ÖVERRASKAD över vilka fina mönster det var.
SUPERDUPER-FINA!

Nu ska sonen spela data en timme innan läggdags och jag ska tillbaka till STICKNINGEN och soffan.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0