Jag borde skämmas...

Jag borde antagligen skämmas.
Men det gör jag TYVÄRR inte...

Jag är en fattiglapp.
Fattiglappar har inte så mycket pengar.
Jag är en frusen fattiglapp.
Jag har förmodligen köpt produkter från LEVANDEPLOCKADE GÄSS...
Billigt...
Och jag bryr mig, hemskt nog...
Inte ett dugg.

Själv kan jag ju RASA ;) mot både det ena och andra, privat och på bloggen.
Men detta kan jag varken bojkotta eller rasa emot.
Jag är FÖR egoistisk helt enkelt.
Fy...

Jag har en TJOCK, varm dunjacka, köpt på Vero Moda för 3 år sedan.
Den kostade mig 399 spänn.
Den är det VIKTIGASTE plagget i min garderob vintertid.
Jag skulle förmodligen dö utan den.
Eller VÄRKA sönder av kyla.

Jag skulle gissa att den är tillverkad av levandeplockade gäss.
Av priset att döma.
399 spänn för en tjock, massproducerad jacka.
Handplockade fjädrar från en död fågel???
Förmodligen inte...
Handplockade fjädrar från en levande gås?
Förmodligen...

Som den fattiglapp jag är, hyllar jag dom billiga affärskedjornas kläder.
Jag har TVÅ tjocka jackor med syntetstoppning i.
Dom värmer inte ens i närheten på samma sätt som min dunjacka.

Jag har två MAFFIGA, supertjocka, puffsiga, stora, mjuka, duntäcken...
Köpta på JYSK för 99 spänn stycket.
Just nu ligger dom på vinden i väntan på en tid till TVÄTTERIET...
Men det är OCKSÅ två av mina käraste ägodelar.
Handplockade fjädrar från en levande gås?
Förmodligen dom också, ja...

Sonen har precis ärvt en kortare, svart dunjacka av mig.
Som har blivit hans favorit-snygge-jacka...
Köpt på HM för ca 4 år sedan.
Levandegåsfjädrar?
Gissar på ett JEPP, där med.

Av mina prydnadskuddar i hemmet är några syntetkuddar med syntetstoppning.

Majoriteten är DUNKUDDAR, köpta på Hemtex för ca 60 kr stycket.
Kuddarna som jag använt till min produktion när jag gjorde handmålade kuddvar, dunkuddar från Hemtex.
Djurplågerifjädrar?
Skyldig till ett JA där med.
GISSAR jag iallafall...

Nu tänker folk bojkotta till höger och vänster, men inte jag...

Jag funderar på om jag ska gå och köpa mig en basic, tidlös, VINTERJACKA TILL.
På rea.
Att hänga in i garderoben och ta fram när den jag har nu går sönder.
Ifall producenterna nu får för sig att bli HEDERLIGA och döda gässen innan dom plockas.
Då kommer förmodligen dunjackorna bli SUPERDYRA.
Och jag, fattiglappen, i min egoistiska lilla frysvärld, kommer vara tvungen att hålla mig till syntet.
Ve & fasa...

Men lite skäms jag.
Att jag inte har mer medlidande för dom stackars gässen.
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0