Sambon besviken & Näsa.

Sambon  satt och läste tidningen förut...
Rubriken löd :

Kungens krav på Daniel..
Sluta jobba annars blir det inget bröllop!

" Jag blir så besviken... "
Jaha, varför då, undrade jag?
" Jo, för inte är det någon som har dom här kraven på mig. "
Vadå för krav?
" Sluta jobba annars får du inte gifta dig med Madeleine... "

Eeeh, nej...
Du får väl gå ner och ta ett snack med morsan då, och se vad hon säger.
Risken finns att du får skita i att gifta dig med mig, för vi är fattiga allihopen.
Sambon läste vidare.
Han struntade i snacket med morsan ;)

Så läste jag samma tidning och halva tidningen handlade om Vickan och Daniel.
Inte nog med att journalisterna SPEKULERAR och FANTISERAR i värsta Maddestil...

Dom har även INTERVJUAT en SPÅTANT ( Spåntant ;) som har lite spådomar att strö omkring sig gällandes V&D.

Daniel och Silvia kommer få en ansträngd relation.
Daniels mamma och Silvia KAN bli kompisar.
Det ska bli kraftfullt regn under själva bröllopet men sedan bättre väder resten av dagen.

Mhmmm...

Första barnet dröjer till 2013, troligtvis TVILLINGAR...
Hoppsan Vickan, är du beredd på det?
Ja, du har säkert nannys att ta till om det blir för jobbigt.

Daniel kan tänka sig bli hemmapappa.
Modern prins alltså...

Ja, spådomarna var många, jag orkar inte skriva alla...
Aftonbladet...
Ni kör VERKLIGEN med UNDERSÖKANDE journalistik.
Verkligen trovärdigt.
Verkligen...

Och inte nog med DET...
Det kan faktiskt gå så illa att BRÖLOPPET krockar med FOTBOLLS VM.
Nä, det kan inte vara SANT...

Men Sune Hellströmer, generalsekreterare i Svenska Fotbollsförbundet säger :
" Det skulle vara stimulerande för svenska landslaget att spela på bröllopsdagen. "
Alltså Aftonbladet...
Ser ni inte SJÄLVA hur KORKAT detta ser ut i skrift???
Jag bara undrar liksom...
Vänta med KATASTROFRUBRIKERNA om bröllops och fotbollskrocken tills ni VET när bröllopet är.
Ni behöver ju inte OROA folk i ONÖDAN.
( Ööööh, döööh, baaa, vadå baaa... )
Idioter.
Vilken fjantjournalistik.

Jisses...

Och jag kan inte lämna ämnet riktigt ännu...
Jag har alltid undrat vilka dom där SKVALLERBYTTORNA är runt " kändisar & kungligheter "...
Hm.
När det står :
" flera källor med INSYN i hovet "
" en nära vän avslöjar "
Fy.
Såna vänner eller bekanta vill man ju inte ha...
Men Aftonbladet vill nog GÄRNA vara vän med Vickans vänner.


Så har jag varit och köpt nytt garn till ny mössa.

Jag håller ju på och virkar på den där bruna sjalen också, men jag behöver byta handarbete ett tag.
Jag exprementerar med ännu ett garn i Åremössan.
Trots att jag hade lovat mig själv att inte sticka någon mer mössa förrens jag får det " rätta " garnet.
Men så var jag i garnaffären och hon hade fått in ett NORSKT naturgarn.
Jättefint melerat garn.
Jag spenderade 55 kr och får se hur resultatet blir.

Så till sonen.
Denne lille älskling är ju en OUTÖMLIGT källa till skrivmaterial ;)
Ämnet är NÄSOR...
Håll i er, och särskilt ni med LARSSON-SLÄKTEN-NÄSOR...

Sonen är MISSNÖJD.
Han tycker inte om sin näsa.
Han FÖRBANNAR sin näsa, och tycker att den är JÄTTEFUL.
Han är arg på sin PAPPA, för att han ärvt sin PAPPAS näsa.
Allt detta kom på tal när jag säger till sonen att vi har samma mun.

Jag har en bild på mig, sonen och sambon som ligger som " skrivbordsunderlägg " på datan.
Titta, säger jag till sonen.
Herregud, vi har EXAKT samma mun.
Och så kommer sonen och vi tittar på våra munnar.
Mmmm, säger han.

Och har du sett, säger jag.
Hur sjutton kan det komma sig att du är så himla lik Denny.
På vartenda kort på dom två ihop så ser det ut son far och son.
KONSTIGT NOG...
Dom har alltid samma miner, samma kisande ögon, samma haka.
Ja, dom är lika.

Sonen har dock ärvt sin pappas ansiktsforn och näsa.
Vilket JAG DÅ TYCKER är en väldigt FIN NÄSA...
Men se det tycker då inte sonen.
Han tycker att hans näsa är FUL.

Så kommer det...

" Mamma, jag vill ha DIN näsa, den är mycket snyggare.
Mycket rakare och neråt.
Min är bara bred och med uppnäsa... "

Jag höll på att dö av skratt INNOMBORDS.
Inte för att sonen dissade sin näsa utanför att :

Skulle JAG ha en FIN NÄSA!!!!
Som har en RIKTIG " MIC-MIC "-näsa á la Larssonssläkten.
Rakt nedstigande led från MORMOR herself.

Ja, där ser man...

Mic-mic-näsan är förövrigt ett uttryck som jag och Nybyggarkusinen döpte våra näsor till när vi var i tonåren, typ...
Och var MYCKET missnöjda med våra Larssons-näsor.
Jag har dock med åren " VÄXT I MIN NÄSA " och blivit kompis med den.
Jag tycker den är helt ok.
Men att den skulle vara "SNYGG " det visste jag inte.
( Ha, ha, ha... )

Jag sa till sonen att ALLA är missnöjda med sina näsor när man är liten.
Och du har VERKLIGEN en näsa att vara AVUNDSJUK på.
Den är VÄLDIGT FIN, liten och välformad.
Perfekt :)

" Er´en väl inte, jag ser ut som en flodhäst, sa sonen "
NEJ, det gör du inte!!!!
Jo.
Nä.
JO!
NEJ!

Jag lovar att du " växer i " din näsa såsmåningom.
Det gör alla.
DU har en jättefin näsa som JAG är avundsjuk på.
" Du ja..
Men du har ju ingen SMAK... "
Joho, då, jag har världens SÄKRASTE, bästa, koll på sån´t.
" Lägg av...
Jag önskar iallafall att jag hade ärvt DIN NÄSA... "

Och lite mallig blev man ju ändå.
Sonen tycker att min näsa är SNYGG.
DET får vi alla ta åt oss av som har lidit för våran SLÄKTNÄSA ;)


Snygg näsa i profil ;)

Och, sa jag till sonen...
Jag hade också uppnäsa när jag var liten.
Den växer neråt sen ska du se.
" Lovar du ? "
Jepp, jag lovar.
" Ok, då KANSKE jag kan leva med den här näsan.
Hur vet du att den växer neråt ?
Är det för att du jobbar med MÄNNISKOR ? "

 Mmmm, precis, eller nå´t åt det hållet...
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0