Äpplet faller inte...

Äpplet faller inte långt från trädet...

Morsan förbarmade sig över mig och sonen idag.
Skjutsade sonen till skolan och mig till jobbet.
Regnet stod som spön i backen.

Så när vi släppt av sonen vid skolan säger mamma :
" Såg du Guldbaggegalan igårkvälls? "

Mmmm, sa jag, det gjorde vi.

" Såg du Persbrandt ? "
" Alltså dom kan säga vad dom vill om honom, men han har något visst alltså..."
" Guuuuud va snygg han är. "
" Och HÅRET, det är så snyggt nu när det växt ut lite..."

Mhmmm, jo..

" Och Rösten..."
" Och kläderna Madeleine, såg du vad SNYGGT KLÄDD han var? "

Mja, men han hade ju t-shirt under smokingen.
Det var inte så snyggt tycker jag...

"Joooo, det var ju SKITFRÄSIGT, skitsnyggt, tycker jag "
Sa mamma, med VÄRLDENS STÖRSTA LEENDE på läpparna...
Se där, så lycklig man kan bli av lite MANLIG FÄGRING ;)

Jag hoppade ur bilen och var lite full i fniss.

Så kom jag hem från jobbet.
Tog en dusch.
Gick ner för att kolla läget och mamma låg och kollade på dom FINSKA (?) nyheterna.
Vi pratade om saker som har hänt i släkten idag och så frågar jag :

Varför ser du på dom finska nyheterna?
" Jo, jag tycker dom är bra, jag ska se dom svenska oxå efter... "
Jaha, varför det ?
Det är ju samma nyheter igen, men du slipper läsa texten, ha, ha...

Då säger min mamma...
" Madeleine, SÅG DU GULDBAGGEGALAN IGÅR?

Men herregud tänker jag, håller hon på o bli DEMENT...
Favorit i repris...
Ja, men det har vi redan pratat om imorse.
Har du glömt det ?

"Eh, just det ja, det gjorde vi...
Men GUUUD så snygg han är Persbrandt "
Yes, han är stilig...
" Ja, säger mamma, jag ligger här förstår du och väntar på att få se honom på NYHETERNA när han blir intervjuad.
Han kommer säkert på både dom finska och svenska."

Jag :?????? Ok...
Ska du se samma inslag på både finska och svenska?

" Jaaaa, säger betuttad mamma.
Han har varit intervjuad hela dagen på nyheterna.
Han é så snygg. "

Är inte det samma inslag du sett hela dagen då och så ska du se det IGEN???

" Jo...
Han var SÅÅÅÅÅ snygg in den där TRÖJAN och SMOKINGEN, så snygg... "

Jag sa hej då och pep up till oss.
Det där orkade jag inte lyssna på någe mer.
Jisses, hon har alltså kollat nyheterna hela dagen.
På Persbrandt.
Samma inslag om och om igen.
Hon har snöat in hårt på Micke verkar det som.

Jag säger bara en sak:
Persbrandt, släng dig i väggen!!!
Hugh, INGEN kan slå dig.
Snyggare kan ingen vara...
( Förutom sambon då såklart, PUSS ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0