Beskyddarverksamhet...

Jag fnissar ihjäl mig...
Gotlandspolisen, ALIAS " Kling & Klang " som jag brukar kalla dom...
Dom verkar ha lika bra FANTASI, som jag verkar det som.

Det stod ju i tidningen om Wallers krog där någon krossat en ruta och slängt in " något brännbart ".
BRANDBOMB beskrev GT´s reporter det som...
Fast det var ju visst lite överdrivet.

Likväl ALLVARLIGT med tanke på alla boende i huset.

Iallafall, dagen efter står det att läsa i tidningen att KLING & KLANG utreder om det förekommer BESKYDDARVERKSAMHET här på ön.

Det finns nämnligen MISSTANKAR om det, eftersom FLERA RESTAURANGER har fått hot och hotbrev att dom måste betala en VISS SUMMA PENGAR...
Annars kommer det " HÄNDA " något hemskt på deras restaurang...

Men hör på det här :
GÄRNINGSMANNEN / männen har begärt 35 000 kr och.....
EN MOPED!!!!!!!

Wow...
Det verkar vara RIKTIGT FARLIGA KILLAR polisen har att göra med här....
Vi snackar STOR BROTTSLIG VERKSAMHET...
Detta måste vara en grupp som är VÄRRE än HELLS ANGELS till och med.
Fast brukar inte Mc-gängen köra MOTORCYKEL och inte MOPPE???
Eller är det jag som MISSUPPFATTAT det?

Beskyddarverksamhet...
Jo, jag tackar jag.
Det tror jag KNAPPAST att det är frågan om...
Hallå, KLING & KLANG.....
Har ni några hjärnceller eller är det HELT TOMT i bollen???
Eko.. ho...ho...

Begär dom 35 000 och en MOPED så tror jag inte att ni ska kalla det BESKYDDARVERSAMHET.

Jag ser scenariot framför mig ungefär såhär:

En eller flera påtända "vanliga" PUNDARE ( kanske några ÖSTERFLANERARE ;) sitter hemma en fredagskväll, aspackade & FATTIGA....
Soc-pengarna är redan slut.
Dom har handlat upp allt på sprit och droger redan efter 2 dagar...
Dom säger tillvarandra :
Faaaan, vi har inga stålar....
Va, faaaan ska vi hitta på?
Måste ha en sil...

Jo, jag vet, säger nå´n...
Vi skriver några brev och skickar ut, och HOTAR några restauranger.
DÅ KAN VI FÅ STÅLAR....
Jaaaa, skriker resten av gänget...
Om vi skickar till flera ställen så delar vi på det sen...
Jaaaaa...
Skitbra idé...
Vafan behöver vi???

Ja, STÅLAR och.....
EN MOPED, skriker nå´n i församlingen...
Jag behöver en MOPPE...
Ok, då skriver vi det...
Betala 35 000 och en MOPED i lösensumma, annars kommer det GÅ ILLA för er...

Senario två...

Gissar jag, att det kan vara några YSTRA tonåringar som är trötta på att STUDIEBIDRAGET tar slut redan efter 5 MINUTER.
Samma grej där...
Vi måste ha stålar, det är sä djävla trist att vara FATTIG jämt.
Jag vill ha ett par ACNE-jeans från Soda...
Vad göra?
HOTBREV...
Bra idé.
Vad behöver vi?
Stålar och...
Vad brukar TONÅRINGAR behöva mer än MÄRKESKLÄDER????
Jo....
EN MOPED...
Ja, det blir SKITBRA, det kör vi på...

Hmmm.
Jag spekulerar & fantiserar...
Och RALJERAR...
Som vanligt...
Men BEKYDDARVERKSAMHET, knappast...
Visserligen händer det grejer här på ön va...
Men jag tror INTE BANDIDOS eller HELLS ANGELS har kommit till METROPOLEN Visby ännu...
Och särskilt inte kommer med krav på 35 000 och en MOPPE...
För att bränna ner restauranger.

Jag ska erkänna en sak...

När jag och en av mina BÄSTISAR ( jag avslöjar inte VEM ;) slutade NIAN...
Skickade vi ett BREVBOMBS-HOT till vår fd So-lärare.

Första dagen på SOMMARLOVET satt vi på landet i Brissund.
Och vi var ÄNTLIGEN fria från vår HATADE So-lärare Bernt.
Vi hade fått SKIT-slutbetyg tyckte vi, och var ALLT annat än NÖJDA.
Varsinn 3 :a...

Att vi inte varit GUDS BÄSTA BARN på hans lektioner under dom TRE åren vi hade honom som lärare,  la vi absolut inte in i vårat beslut att skicka en BREVBOMB.
Det var HAN som varit en BADGUY...
Så det så...

Jag kommer inte ihåg exakt VAD vi skrev, men vi klippte ut bokstäver från tidningar och pusslade ihop till ett meddelande.
OCH klistrade fast en SMÄLLARE som EXTRA HOTFÖRSTÄRKARE i brevet.
Vi hade NATURLIGTVIS morsans DISKHANDSKAR på oss så att INGENTING skulle kunna HÄRRÖRAS till oss.

Så la vi brevet på lådan I STAN...
För säkerhetsskull...

Det hände ingenting...
Tack och lov...
Men han var ju lärare och säkert VAN att inte jämt vara POPPIS.
Särskilt inte när man är HÖGSTADIELÄRARE och dom flesta barnen är skoltrötta.

KLING & KLANG utreder alltså BESKYDDARVERKSAMHET.
Good Luck, säger jag..

Och LÄS GÄRNA min blogg så kan ni kanske BYTA tankesätt och få LITE NYA FRÄSCHA IDEÈR om vem eller vilka som ligger bakom hoten om : 35 000 kr och en moped.
Sticka lugnt ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0