Ett litet grått.

Gissa vad jag hittade i FREDAGS, i min lugg...



Mitt FÖRSTA lilla GRÅA HÅR...

Ingen dramatik, världen rasade inte ihop, jag blev bara så OTROLIGT...
FÖRVÅNAD...
Jag har faktiskt väntat på att det ska komma.
Jag har kompisar som är YNGRE än mig som har gråa hår.
Jag har kompisar som är lika gamla som jag som har gråa hår.
Men jag har inte fått det förrens nu.
Sist jag var och klippte mig frågade jag min frissa om jag hade några gråa hår.
"Nä, fortfarande inte, sa hon.
Hon har letat i flera år när jag bett henne, men inga gråa hår.

Så stod jag i spegeln hemma hos Chiefen och helt plötsligt såg jag ett vitt, kort, hårstrå mitt, framme i luggen.
Jag ryckte det och la det mot min svarta tröja.
Japp, kritvitt.
Jaha.
Ytterligare ett steg mot åldrandet.

Så berättade jag det för morsan.
" Mamma, jag har hittat mitt första gråa hår "...

Och morsan...
Ja, hon är ju inte känd för att vara den STÖDJANDE typen av mor, svarade :
" Åååh, herregud, DET VAR TIDIGT..."

Jaså, sa jag.
Om jag inte minns fel fick du dina första gråa hår vid 30???
Och jag är snart 38.
Och jag har bara ETT.
( Än så länge ;)
Då vann jag visst. 
"Ähum, sa morsan ja, ja, kanske det ja... "

Ja.
Nu är jag ju inte så inläst på det där med GRÅA hår.
Kommer det att gå fort nu eller smyger det sig på?
Jag hoppas det smyger sig på, sakta, sakta.
Jag har ju precis lärt mig att tona håret så det är väl bara att fortsätta på den banan då om det blir mycket gråa hår snabbt.

Hm.
På 38:onde året, och jag hittade mitt första gråa hår  : Fredagen den 9/1-08 klockan 22.30.
Jag känner mig ändå COOL med upptäckten.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Karin

haha välkommen i klubben =) men annan va ju 19 när första kom...men som sagt finns ju bot mot sånt. Kram

2009-01-13 @ 07:44:39
Postat av: Bloggaren Herself.

Ja, då låg jag ju lite "i lä" iallafall ;)...

Kramis

2009-01-13 @ 19:40:52
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0