Från den ena till den andra...

Så var jag tvungen att skriva något om nutid idag oxå.
Innan jag stänger butiken för idag...

Jag såg rubriken och läste tidningen i morse...
Kommer ni ihåg att jag skrev igår att jag pratat med den där damen som sa till mig att hoppa av cyklen och gå?
Hon som berättade att en kvinna CYKLAT omkull utanför lasarettet och slagit i bakhuvudet och dött?

Nu var det ju inte riktigt så...
I tidningen stod det att kvinnan varit på apoteket med sin man.
När dom skulle åka hem stod hon och packade in makens rullator i BILEN.
Halkade till, ramlade och slog i bakhuvudet och DOG.
Hon cyklade alltså inte som damen sa till mig.
Så kan det bli när nyheter går från den ena till den andra...
Då kan helt plötsligt en MUS bli en ELEFANT om beskrivningen går genom tillräckligt många munnar.

Idag har jag haft fikabesök av en "gammal" arbetskompis från Regnbågentiden.
Det var jättekul...
Vi hade så mycket att babbla om och ta igen så tiden bara flög iväg.
Vi bestämde att vi måste ses snart igen.

Jag berättade för henne som var här att jag mött en annan fd arbetskompis som jobbar på Regnbågen igår.
Det var så roligt och så typiskt...
Vårdpersonal i ett NÖTSKAL...

Hon jag mötte på stan, frågade jag hur det var och hon sa :
" Ja, privat är det bara bra, men på jobbet är det jättejobbigt "
Jaha sa jag, va då´ra???
" Jo, men det är så rörigt nu på avdelningen, massor med folk och en massa blandningar på folk. Det är dementa blandat med psykiskt sjuka och sjuka...
Jättejobbigt "....

Näää, sa jag, fan det är ju DÅ det är som ROLIGAST på Regnbågen!!!!
Då är det ju lite fart och fläkt och mycket att göra...
Ååååh, nu längtar jag tillbaka...

Hon tittade på mig som om jag inte var riktigt klok...

Och jag tänkte :
Så typiskt dom där BEKVÄMA GNÄLLISARNA...
Det är ju skoj på Regnbågen när alla blir GALNA.
Jätteskoj...

Så berättade jag det för min fd arbetskompis som var här.
Hon sa :
Jag håller med dig.
Det var ju då man hade kul...

Jag hade förövrigt bakat Saffransscones ;)
Jag ÄLSKAR saffransscones.
Det har ni väl märkt vid det här laget...
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0