Akhenaton



Började min dag med en promenad.
Det var dimma idag så det blev " sådäringa " bilder.
Men den här blev rätt häftig :)
Tycker jag då.

Hade på mig min nyvirkade mössa...
Men den var ANINGEN lite för tajt för mig.
Jag har ju ett avlångt ansikte...
Med håret i hästsvans, och tajt mössa påminde jag stark om Akhenaton eller en Alien...
Troligtvis en blandning av båda ;)
Akhenaton var han den där faraon som ansågs "lite" missbildad, förmodligen inavel.
För hans far och mor var ju syskon eller om det var kusiner...
Ja, han är rätt känd iallafall.

Jag tror jag sparar den där mössan som utställningsobjekt istället.
Jag har börjat på en ny.
Det blir en överraskning till sonen.
Han ska få en i svart & rosa.
Favoritfärgen.
Rosa alltså.
Men jag blandar upp den med lite manligt svart ;)
Eftersom han ska till fjällen vecka 12 med sin far kan det ju passa bra med en SKIBUM / grunge-mysse.

På förmiddagen tog jag en sväng på stan.
Shoppade sovtröjor, mina favoriter håller knappt ihop.
Och...
Försenade julklappar till kusinens barn...
Tomten kommer sent i år, men med eftersläpande sjukskrivningar var det inte mycket att be för.
Jag tror att barnen blir glada iallafall.

Och jag kunde inte motstå.
Till den äldsta sötnosen har jag köpt en stor " My little Pony " med vingar.
Jag var inne på " Hello Kitty-prylar ", för det har jag snöat in på fullständigt när det gäller små tjejer.
Men...
Jag bytte spår...
Modigt va?

Försökte hitta byxor till sonen på rea, nu när det är " Halva priset på halva priset " över hela stan.
Hittade inte ett dugg.
Nu är han ju inne på väldigt TAJTA byxor och har släppt det där " 50-cent "- modet...
Tack och lov.
Hellre en ROCKER än en HipHoppare.
Alltså i klädväg då.
Faktiskt.
Visserligen ska det vara HÄNG ändå på brallerna men...
I LIKE ROCK ;)

Nu ska jag återgå till soffan och myssen.
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Tove

Läckert foto! Har blivit sämre på att kommentera men uppskattar dina komments väldigt mycket ska du veta =) Kram!

2009-01-22 @ 09:49:03
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself..

Tack & tack! Jag uppskattar verkligen dina kommentarer oxå. Kramis

2009-01-22 @ 11:55:55
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0