Full familjefart igen :)

Ja, vi har hängt i trädgården idag igen.

Jag tog en liten motionsrunda, Hällarna, och det var PERFEKT väder idag!
FÖR MIG ALLTSÅ!
Sol och svalt.
Inga rosaceautslag uppkommer ;)

Så hann jag inte mer än hem så hade sonens kompis ringt, LEKDAGS.
Han kom hit.
Jag satte mig i trädgården och virkade.
Började på en ny sjal, men det blev inte bra.
Det var ett för VUXET mönster till ett barn...
Jag får tänka om.

Så dök min Äldsta kusse upp med sina barn.
En Mittemellankusse med sina barn.
Och det blev full familjefart igen :)
Fika och spring.
Och så kom sonens pappa, Bonusmams och syrra in en snabbis.



Mitt i allt stoj var vi tvungna att dra till bion.
Vi hade bokat biljetter till "Ice Age 3".
Där mötte vi upp en annan kusins man och barn...
Mycket barn och släkt blir det ;)

Filmen var BRA!
Mycket bättre än 1:an & 2:an.
Hem...
Och vi var vrålhungriga...

Alltså nu ska jag erkänna en sak...

Vi har TYP ätit middag ELLER  lunch från Statoil varenda dag.
Något mål per dag har iallafall varit från Statoil.
Jag har inte haft LUST, LUST, LUST, ORK eller vad ni vill, till att laga mat!
Jag har ledigt och har inte lust att göra ett SMACK.
Så olikt mig ;)

Nä, nu har jag verkligen semester och SER NÄSTAN fram emot att sonen ska till sin far.
Då kan jag VERKLIGEN slippa tänka på MAT och kan leva på YOGURT & MÜSLI hela VECKAN.
Matlagning kan jag hålla på med när det är höst, vinter och vår.
Just nu, då får man väl äta RISGRYNSGRÖT på TUB bara man blir mätt :)

Ansvarslös?
Javisst, men det SKITER jag i.
( SEMESTAAAA )
Ät det som serveras eller SVÄLT IHJÄL, har jag sagt till sonen ;)

Ikväll blev det mat på Statiol när vi kom hem.
Jag tog en pastasallad och sonen en hamburgare.
Sambon hade "Billys pan pizza" i frysen.

Så funderade jag på ponchon.

Jag kommer inte virka en volangkant på denna.
Den får vara som den är.
NÄSTA blir nog en kant på, så jag varierar mig.
Bandet ska iallafall bytas och så kom jag på en detalj till knytbandet.
Jag trädde på pärlor på änden och knöt små knutar :)
Blev himla bra.
Gulligt och praktiskt.
Då flisar inte kanterna på bandet upp sig, och jag slipper sy ;)

Imorgon ska jag och X:et till sjukgymnasten med sonen.
Så får vi höra vad han tror om sonens rygg.
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för fikat. Vilken bra bild på K och mina tjejer. Det blev pizza för oss;)

Andreas

2009-07-05 @ 21:28:11
Postat av: EVA

Att du bara orkar med allt folk, själv skulle jag bli galen...hitta du på något skojsigt till emma hon är glad att jag bara lät henne få beställa en sjal..

2009-07-05 @ 21:58:15
URL: http://evamamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0