Furillen, Hiss & ganska mycket Diss!

Idag har vi varit på Furillen...

Jag kan säga att det är både ris och ros.
Ris för service och ätbart på restaurangen.
ROS för omgivningen.

Vi börjar med ROSBLOGGANDET.
Bilder...







Där ligger jag under parasoll, den vita kaskelotten ;)
Sms:andes till Miss Sophie.
Kallade henne en "DJÄVLA HÄXA"...
För hon skulle på middag ikväll med SNYGGINGARNA på LICKERS!!!!
Va faaaan!!!!
Vissa ser till att fixa det för sig ;)

Ok, jag kunde fått diskjobb och jag nobbade ;)
Jag får skylla mig själv.



Pål Vår Idol.
I vattnet.
EXTRA BRA SOLBRÄNNA ;)
BRÄNN sol, bränn.

Och sonen var på TOPP.
Som VÄRSTA "Bokstavsbarnet" sprang, skuttade, hoppade, SJÖNG han HELA TIDEN.
Han som har så ont i ryggen, hm...
Och...
Så fort Pål var ur synfältet :
Var é Pål?
Vart ska du gå Pål?
Pål, Pål, Pål.



The gang :)







Underbart, vackert och rofyllt!!!!
Varmt i vattnet.
Jag skulle kunna hålla på i evigheter om den vackra omgivningen.

Och nu kommer jag till DISSANDET!

Så gick vi och skulle fika, för det finns ju restaurang & fik där.
Min kusin och vänner var smarta.
Dom stannde i Lärbro och handlade på Konsum ( eller om det var Ica )
Jag tänkte:
Äh, det finns ju restaurang & fika.
Vi handlar och äter där.
Det finns väl mackor, glass och kanske någon billig lunch resonerade jag...
Bah...
Trodde jag ja...

Det började med att jag och sonen gick in på restaurangen direkt när vi kom, för att sonen behövde gå på toa.
Klockan var halv 12.
Vi blev upplysta om att dom öppnar klockan 12.
Jag frågade om sonen fick låna toaletten.
Nä, tyvärr, den städades, men han fick GÄRNA ANVÄNDA NATUREN UTANFÖR.
Sa damen i dörren och gjorde en svepande rörelse ut mot GRUSPLANEN...
Ok...
Om han nu råkade vara BAJSNÖDIG DÅ???
Var det OK att han satte sig och BAJSADE runt knuten???
Mysigt för DOM TYP ;(

Jag blev sedan upplyst om att det var lunch mellan 12-14.
Fika och fikabröd från klockan 12.
Bra, tänkte jag, tar vi lite senare då :)

Vid 13 blev sonen hungrig, PRONTO!
Min kära kusin förbarmade sig över honom så länge, och han fick några mackor.
Så gick vi till restaurangen.
Jag tänkte köpa fika, mackor och glass till oss.
Fanns inga mackor.
ALLS.
Jag frågade efter glass, fanns inte.

Min kusin frågade någon minut senare, för hon hade inte hört att jag frågade...

ÄGAREN stod i serveringsluckan och hon blev informerad om att det fanns glass i LERGRAV...
Så DIT kunde vi åka om vi skulle ha glass!!!!!!
Hoppsan, ville han bli av med oss ELLER???
Vi var kanske FEL SORTS KUNDER?
Nä, helst ska det väl vara Pontus Gårdinger i sin fina vita toppluva och SCARF som kommer och handlar där.
Eller Persbrandt.

Inte tråkiga MEDELSVENSSONS med UNGAR i släptåg :(

Lunchen var lax med hummersås.
ENDAST.
SVINDYR.
Bara att lägga ner.
Jag tog en kaffe och varsin bulle till mig och sonen.
SJUTTIOFEM kronor gick det billiga kalaset på.

"Oj, och DU som är så fattig... " sa sonen när vi stod där i luckan...
Högt.
"För dig är ju detta som att betala flera tusen kronor."
Ansträngt leende från mig...
Fast...
Så sant som det är sagt!!!!

Ja, det var tur att kusinen hade handlat och bjöd frikostigt på sin matsäck.
Vi fikade vårat svindyra fika och jag satt kvar en stund efter att dom andra gått ner på stranden igen.
Under parasollet med min stickning...







Och pratade med folk som frågade vad jag stickade :)
Och så rätt som det var så kom Malena Ernman gåendes, och log.
Jag log tillbaka.
Shit, vårat bidrag i schlagerfestivalen!!!!
Stort :)
Tänkte:
Nu kommer nog faaaan Persbrandt eller Schulman också snart...

Så gick det i två nya kaffegäster i restaurangen.
Kom ut och var MINDRE NÖJDA.
Jag tjyvlyssnade...
Klockan var 15.00.
Dom hade beställt kaffe och ville ha bullar till kaffet.
Bullarna VAR SLUT hade dom blivit upplysta om.
Och det blev inga fler bullar bakade denna dagen.
???????
Kaffe och minikakor var det som fanns kvar.
Dom var ju ÄNNU MINDRE GLADA än vad jag var en 45 minuter tidigare!!!!
Verkligen missnöjda.
Förståligt.

Har man kaffeservering och INTE MYCKET ATT VÄLJA PÅ i bakverksväg...
Då tycker jag fan att man bakar REJÄLT med bullar så det ÅTMINSTONE räcker HELA dagen tills man stänger!!!!
Men inte på Furillen inte...
Där har man bara bullar tills den plåten man har bakat vid 12 är slut.
Sen får ens besökare åka till LERGRAV om dom vill ha glass och bullar!!!
SKIT RESTAURANG!
SKIT-PRETTO-HÖGFÄRDIGHETS-STÄLLE!

Så satt jag där i godan ro, då dök ÄGAREN upp igen.
Började fälla ner parasollerna vid borden.
Dom behövde inte vara uppfällda nu, tyckte han.

Mjaha, tänkte jag, sitter jag här och tar ANDRA V.I.P-gästers platser under parasollet eller?
Vill han få bort mig?
Han gissade säkert att jag satt där för att få skugga.

Och om han fällde han ner parasollerna skulle jag DRA.
Det blev som jag gissar att HAN VILLE ;)
Jag lättade från bordet, kunde inte sitta kvar där i stekande sol.
Åsso var han av med en kaffegäst FÖR GOTT!!!
Jag kommer aldrig mer gynna den restaurangen.
Inte ens för en endaste, ynklig liten fika.

Gick tillbaka till The Gang och solade och badade lite till.
Lovely.

Så skulle vi hem.
Piff & Puff gick lite före och skulle fika på restaurangen medans jag tog ett sista dopp och torkade.
Klockan var 17.00.
Det var stängt.
Dom fick inte fika eller komma in.
Då bad min MOSTER om att få låna toaletten för hon behövde...
Gå på toa.
Det fick hon TYVÄRR INTE.
Den städades.
Igen?
Så djävla många besökare har dom ju inte haft under dagen.
Och särskilt inte om kaffebrödet tog slut klockan 15.
Men NATUREN utanför fanns tillgänglig utanför, blev även HON upplyst om!
??????
75 år gammal, fick min moster gå ut och sätta sig och pinka bakom en grushög.
Nöden har ingen lag.

Ursäkta, men är dom dumma i huvudet?
Vill dom verkligen att folk ska sätta sig och pinka och bajsa till höger och vänster, där dom har matgäster?
Vad härligt.
Ja, ligger vinden på åt "rätt håll" så blir det ju FIN-FINA odörer.
Mat med lukt av KISS...
Yummie ;(

Återigen...
Om det varit PERSBRANDT eller Malena Ernman, undrar jag om dom hade fått gå på toan eller om dom också får kissa bakom en liten grushög och få grus upp i rumpan.
Jag GISSAR att DOM hade fått låna toan.
URDÅLIGT.

Furillens strand, JAVISST!!!
Men med matsäck nästa gång.
OCH egen BAJAMAJA så vi slipper göra våra behov i naturen.
Så har man lärt sig den läxan!

Vi åkte hemåt.
Moster Piff skulle handla bröd i bageriet i Lergrav.
Jag gick in på en konstuställning och BLEV KÄR...

Lilla Alma fem år, ställde ut akvareller i sin pappas galleri.

Pappa var konstnär och målade jättevackra tavlor.
Alma var ÄNNU bättre konstnär, (mer i min smak;) och jag fick en EXCLUSIV konstvisning av Alma och far!
Vi hade en VÄLDIGT trevlig pratstund.
Alla tre med liknande intressen :)
Vi tittade och pratade om pappans tavlor.
Vi satte oss vid bordet och bläddrade i Almas bilder.

Jag fastnade för två.
Frågade om hon ville sälja någon.
Hon kunde sälja båda sa hon.
Jag fastnade för :
"Prinsessan provar pappa kungens kläder. "



Så himla läcker!
Hennes färger var OTROLIGT fina i varenda akvarell.
Jag var GRYMT imponerad.
Och där satt vi och pratade, i gott & väl en 20 minuter.
GRYMT GIVANDE att prata med LIKASINNADE själar :)
En trevlig liten avslutning på dagen.
Tills Moster Piff kom och sa att dom gick till bilen.

Nu har jag bloggat i evigheter.
Dags att sluta.
Haft det KANON, trots trist restaurang!
Sticka lugnt.













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0