Sommargotland :(

Klockan 03.30 vaknar jag...

Trots ÖRONPROPPAR av HJÄRTSKÄRANDE SKRIK!
Hör:
" Neeej, släpp mig, dra, släpp miiiiiiig, låt mig va, släpp mig..."
 Osv...
Lyssnade in och flög sedan upp ur sängen.
Någon är i knipa, en kvinna...

Kollade Gotehovsgatan, såg ingen.

Ut på balkongen mot Söderväg, mobilen redo...
Ser en man sitta grensle över en tjej som då skrek som en galning, på gräsmattan vid Shell...
Han i sin tur pratar normalt och jag hör hur han säger "Lugna ner dig".
Hon skriker.

Jag tänker, jag måste väcka sambon, det här ser INTE BRA UT!

Skriker från balkongen, för att åtminstone få honom att fatta att JAG SER :
" Hallå, LÄGG AV, vad FAN håller du på med? "

Han tittar upp, ser mig och svarar :
"Ingenting, det är lugnt, jag försöker lugna henne, hon blir så här när hon blir full... "
" Släpp henne, skriker jag tillbaka, jag ringer snuten! "

Samtidigt kommer en man springande på gatan mot paret och också skriker :
" Släpp henne, vad händer, vad fan gör du ? "
Ingen som paret verkar känna.
Killen som sitter grensle släpper tjejen och svarar samma som han svarade mig.
Två till kommer springande och dom verkar känna paret.

Okänd man och paret pratar, killen på gräsmattan "går av " tjejen, hon ligger kvar och hulkar...
Jag går ner och kollar med "Okänd man" om läget är lugnt...
"Ja, säger han, dom är fulla, har bråkat, han försökte bara lugna ner henne, tydligen"...
Typiskt "Sommar-par-fylle-bråk" alltså :(

Jag går hem, sa han.
Jag går och lägger mig, sa jag.
Vi såg att kompis-paret var kvar.
Nattinatti.

Sommargotland i ett nötskal :(
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0