Väluppfostrad kanin.

Ja, inte för jag vet hur ANDRA kaniner uppför sig...
Men Leo känns VÄLDIGT väluppfostrad...

Jag hade ju kanin som liten.
Jag minns vilken "jag tog livet av, oavsiktligt".
Jag minns vilka katterna tog.
Jag minns min finaste.
Min snällaste.
Men jag minns inte hur dom betedde sig så där JÄTTEMYCKET.
Mina kaniner DÅ, var ju utekaniner.

Leo är ju både Outdoor & Indoor rabbit ;)
Och han är så duktig.
Framför allt i sin bur.
Han bajsar och kissar i det vänstra hörnet längst upp i buren.
Jag har tidningar i botten, sedan spån och lite hö...
För jag har inget halm ännu. ( Jag måste ta tag i det där, men så kommer ju semesterslöheten emellan ;)
Iallafall behöver jag bara byta tidningen i hörnet varje dag och så är buren fräsch igen!
Kanoners!!!!!

Så kan man ju LUGNT märka vem han är präglad mest på...
Inget SKRYT här nu men...

När sonen har hand om honom så far han som ett JEHU upp och ner på sonen, slappnar inte av, vill inte ligga still, naffsar och grejar.
Samma med sambon.
Men så fort jag kommer blir han som en FILBUNKE!
Jag visar sonen HUR och VAR han ska klappa och klia för att få Leo lugn men det funkar inge vidare.
Just nu ligger sonen och Leo i sängen och sonen försöker mysa.
Men Leo far runt som en skottspole.
Så kommer jag in, pratar, kliar och han lägger sig och slappnar av direkt.

Vem är mest BESTÄMD...
Gissa EN gång ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0