Gubbdjävel i bil.

O regnet det bara öser ner...

Jag hade en "Övergånsställe-incident" på väg hem idag.
Jag som cykeltrafikant Vs BiltrafikantGubbe.
Jag kommer cyklandes, regnet öser ner.
Ska korsa övergångsställe.
Gubben / mannen i bilen tänker minsann INTE stanna och släppa över mig.
Där kan jag GOTT STÅ i ösregnet bara han slipper bromsa in och släppa över mig.
Typ.

Så bromsar bilen framför honom in och han tvingas stanna ändå...
Tror ni han stannar FÖRE övergångsstället????
Neheeeej då...
Han stannar mitt på.
Så jag, som cykeltrafikant får cykla RUNT bilen.

Jag cyklade rätt mot hans bildörr.
Stannade TVÅ millimeter ifrån LACKEN ;) och säger :
" GUBBDJÄVEL"
Och:
" IDIOT "

Det kan lätt bli så när man cyklar i ösregnet på väg hem...
Och man tycker att han kunde ha stannat innan han var tvungen att stanna, för att bilen framför stannade...

Han bara ryckte på axlarna och LOG!!!
Då ville jag köra framhjulet på cyklen rätt in i bildörren...
Men jag avstod och gav honom fingret.
Backade...
Och gick runt bilen.
I ösregnet :(



Dränkt cykelburen trafikant.
Suddig bild tyvärr.



Händerna var illröda och så stelfrusna så jag kunde inte ens räta ut fingrarna när jag kom hem.
Hurra.
Var det den 8 juni idag eller????
Svensk sommar när den är som bäst ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0