Midsommarafton!



Strandpromenaden...
Och det blev varmt, klänning och sol!



Intåget med maj-stångsklädarna ( vilket konstigt hittepå ord jag fick till ;)



Och så fick dom upp majstången perfekt även detta år.

Och vet ni vad...
Jag har haft den bästa midsommaraftonen på MÅNGA, många år!
Helt ärligt så har jag varit VÄLDIGT tacksam för den här dagen ska ni veta.

( Innan ni forsätter och läsa så kan jag säga att jag valt att censurera mig själv.
Det jag egentligen skrev här har jag raderat för det hade nog sårat en hel del folk jag känner.
Både vänner och släkt.
Det finns bara vissa saker jag längtar bort ifrån.
Så det jag skrev inatt att jag "kommit ut..."
Det tar jag tillbaka.
Jag behåller det för mig själv tills jag nått det mål JAG vill ha.
Jag vågar nog inte komma ut ur garderoben iallafall ;)

Vissa har läst inatt.
Vissa vet det ändå, för jag har pratat ganska mycket om det senaste tiden.
Men det är nog bäst att hålla lite låg profil.
Jag står för det men det kan vara ganska knepigt att jag tycker "vissa" saker om detta.
Det märks på "folk" i vissa sammanhang att dom blir ganska obekväma för att jag uttrycker och vad jag tycker i "ämnet".
När det tas upp...
Och av det lilla jag skriver på bloggen.
Det märks en KLAR skillnad på vad vänner och bekanta berättar om vad dom gjort på helger & dylikt.
En KLAR skillnad.
Jag är INTE så dum så att jag varken vet eller märker det.
För det gör jag.

Och det är en av dom stora ingredienserna i människors liv.
Dock inte mitt :)


Tillbaka till midsommaraftonen :)

Vi möttes upp vid Kallis.
Gick till Paviljongsplan.
Var där i några timmar med fikakorg och pratade och slappade i solen.
Så åkte vi hem till oss.
Grillade, åt, njöt i solen i bersån.

Så lagom till kaffet gick vi in, för då kom molnen och kylan.
Fikade inne och åt JORDGUBBSTÅRTA.
Spelade spel.
Såg " Livet från den ljusa sidan ", skrattade gott :)
Och så stack våra vänner nu vid 23.30.

En väldigt lång dag men ändå har den varit så lugn och behaglig!
Tack för den säger jag!!!!
Tack, som FAN :)

Så för att lätta upp stämningen så kan jag berätta att det råder KANIN-FEBER i bekantskapskretsen nu.
Oj vad våra/våran lille kanin har skapat KANIN-HA-BEGÄR ;)

Sonens killkompis vill ha kanin.
Sonens tjejkompis/granne har tjatat sig till (?) kanin.
Min bästis dotter blev helt SJUK när hon gullade med Leo ikväll.
Och ville ha.
Hon fick dock BLANKT nej.
Och min bästis var VÄLDIGT KALLSINNIGT inställd till kaniner.
Ända till hennes dotter satt med kaninen i soffan och myste i någon timme.
Du kunde inte min kompis låta bli att berömma lille Leo och gosa PYTTELITE.
Hennes ANTI-KANIN-HJÄRTA veknade lite.
Lite Morsanvarning på henne där ;)

Idag har han blivit så gosad med att det är inte klokt.
Sprattelkaninen är helt borta.
Vi har till och med pussats massor.
Han är så djävla go & söt att man nästan DÖR.

Vi får väl se här framöver vem som hakar på härnäst i KANIN-INKÖPS-TRENDEN ;)
Jag säger bara en sak :
Kaniner ROCKS!!!!!
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0