Vilken underbar, svettig, trevlig kväll...

Jag har haft en toppendag.

Efter mitt förra blogginlägg så gick jag ut i bersån.
Idag var jag HELT SJÄLV!

Det var jag och kaninen och min virkning...
Och jag kunde än en gång konstatera att VIRKNING är mycket mer  "min grej".
Stickning är kul, men virkning är ROLIGARE och framför allt...
Det går så himla snabbt, jag är som en liten VESSLA med virknålen.



Och så tycker jag att det blir så mycket finare med virkat.
Här är det "Musselbågar" som jag sedan ska försöka kombinera ihop till NÅGOT NYTT ;)
Kan bli fråga om sidenband också...
Mitt lilla PILOTPROJEKT.

Så gick jag in och gjorde mig i ordning för festen.
Var lite osäker på VAD / hur mycket jag skulle ta på mig för jag tyckte det var lite blåsigt här i stan.
Tillslut valde jag en tunt linne och en tunn kjol, tog med en kofta.
Hoppades på att jag inte skulle bli kall framemot kvällningen.
Den risken visade sig vara MINIMAL när vi väl kom fram...

Kommer till kalaset...
Det var som en BAKUGN!!!!
Jädrars vad varmt.
Jag kan säga att jag var glad att jag inte valt en svartblommig klänning med svarta caprileggings till ( som jag hade som alternativ) för då hade jag DÖTT!!!!
Jag svettades bara av att resa mig från en stol och sakta gå och snyta mig.
Stan var varm men FLÄKTIG, vi har ju havet precis nedanför, så det är ju bra när det är varma dagar.
Men på kalaset var det inte en vindpust.
Stilltje och jag svettades nästan bara av att vrida på huvudet!

( Jag kan meddela att både jag och sambon tog en dusch när vi kom hem efter kalaset, för det hade INTE känts fräscht att gå och lägga sig efter att ha svettats så in i bomben mycket ;)

Men...
Vi hade så trevligt och mysigt.
En underbar, svettig, trevlig kväll.
GOD MAT och sommartårta till efterrätt.
Givande, roliga samtal :)
En riktig Toppen-sommar-födelsedags-kväll!

Så åkte vi hem och jag bad sambon stanna vid vägkanten.
Jag var bara tvungen att hoppa ur och knäppa några kort.
Klev rätt in på åkern.





Jag vill ALDRIG MER ha VINTER och MÖRKER!
Jag vill att det ska vara SOMMAR FÖR EVIGT!!!!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0