18.00 !

Nu, kl. 18.00 har jag äntligen satt mig på häcken!!!!!

Det har verkligen gått i ett.
Jag kom hem från jobbet och var tvungen att ringa upp en kompis.
Vi skulle luncha och jag kände att dagsshemat blev för tajt.
Sonen ville bli hämtad tidigt...

Jag hade inte hunnit sitta och äta och prata i lugn och ro innan jag hade varit tvungen att hämta sonen.
Så kom jag till skolan.
Då hade sonen sagt att han ville att vi skulle till bibban och låna böcker.
Och sedan ta en glass på glassbaren.

När jag hämtade sonen var planerna ändrade.
Han ville ha med sig två kompisar hem istället.
Fino...
Vi drog hem med en hel skolklass ;)

Sen var det en massa passande, dom åkte inlines på gatan här bredvid.
Mellis.
Och ungarna skulle få macka...
En av sonens kompisar säger :
" Va, macka...
Ååååh kan inte vi få kladdkaka?
Din kladdkaka är den bästa i hela världen och det brukar vi ju alltid få.
Snälla, jag har längtat efter din kladdkaka... "

Ja, när han smörar så där så är det väl klart att dom ska få kladdkaka ;)

Efter melliset så säger nästa kompis :
" Det är bara hos er man får så här onyttig mellis, det är jättebra..."
Jaha...
Undrar om barnens föräldrar tycker samma?
Hemma hos Madde får man bara snask och onyttiga mellisar.
Hm ;)

Igår var det inte mycket på tv.
Jag hamnde i tv-kocken Gordon Ramseys program.

Då var det en reporter som var på Sardinien.
Han skulle smaka på deras speciallitet, en ost.
Den osten skulle jag inte ens äta om någon höll ett gevär mot min skalle kan jag säga.

Först gjorde man osten som ostar gjörs.
Efter tre veckor skar man av toppen och ställde ut den i solen och lät den dra till sig en massa flugor.
Som fick lägga sina FLUGÄGG i osten.
Så ställde man undan osten i några månader.
Och låta larverna "födas", gräva runt i osten, skita ut ost ur sin lilla larvkropp.
Låta osten bli rutten.
Sen var den klar och en DELIKATESS med LARVER och allt.
Yummie.

Tipset var att man skulle MOSA larven ihop med osten.
Mosad larv i rutten ost...
Låter inte det som något man längtar våldsamt efter så säg...

Jag satte igång med ett nytt projekt.
Tror att jag lagt upp för några maskor.
Det kommer bli för smått.
Jag stickar på ändå, så får jag se.
Återkommer senare.
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0