Jag håller på att bli en kopia av Helene Billgren...

Jag var och köpte klänningen som jag ska ha när jag ska gå på konfirmation.

Tyckte när jag provade den här hemma, att jag håller på att bli en kopia av Helene Billgren...
Det är EXAKT en sådan klänning min IDOL skulle haft på sig.
Den är en "Helene Billgren-klänning " helt enkelt.

Enda skillnaden mellan henne och mig är att hon hade köpt den second hand och jag har köpt min ny...
På Indiska.



Voilá...
Fin va?
Den och ett par caprileggings på TRÄSTOCKARNA, så är man TIPPTOPP ;)

Så har jag köpt ett garn...
Det är så grälligt att inte ens HELA 70-talet var så grälligt sammanslaget...
Men SÅ KÄR JAG BLEV ;)



Det är ett riktigt SYNTETGARN i lila, orange, gult, grönt och turkost...
Hiskeligt och läckert, samtidigt ;)
Det SPRAKAR!

När jag nu var och köpte det här blev jag superstressad.
Vilket projekt ska jag nu egentligen göra efter den gröna sjalen?????
Jag har så mycket mönster och garner så jag vet inte VART JAG SKA BÖRJA.
ANDAS...
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Jenny

Hej!



Nu måste jag bara rada upp några fler likheter (mellan oss) innan jag glömmer bort dom:



Jag har en syrra som är ett år äldre (och ett gäng halvsyskon)



Min pappa är alkoholist. Numer nykter och i livet.



Jag GILLAR Petter.



Har varit SUPERförkyld i snart en månad nu. Värsta förkylningen jag haft i vuxen ålder. Halsen gjorde nästan lika ont som efter operationen ( den var ju inte så längesen, så kanske slemhinnorna är ganska tunna än så länge...)



Det här med färjefestandet... Jag vet inte om du läste mitt sista mail till dig innan påsk?



Ja, det var det jag kom på nu. Ibland är det nästan läskigt att läsa din blogg...



Kul att det går så bra med ditt hantverkande! Satsa på det fullt ut! Jag vet att det kanske inte är så lätt när man har barn och så att försörja, men någon gång kanske?

Själv har jag så mycket jobb att jag känner mig som fabriksarbetare ibland, nästa, nästa nästa...

Ingen finanskris i Täby inte!



Ha det bra / Kram Jenny

2009-05-05 @ 19:39:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0