Ny dag.

Ny dag, nya tag.

Det visade sig vara ganska skönt att gå och jobba igår trots allt.
Humöret steg och "Gladkostymen" satt som en smäck ;)
Det arga rann av mig...
Fick annat och tänka på än SKVALLERKÄRRINGAR!
Och idag har jag bestämt mig för att koncentrera mig på sambo och son.
Sambon och jag ska hämta sonen vid 13 och sen får vi väl se vad vi gör :)

Det jag blev så arg på igår, tar jag "tag i" på onsdag.
Så har jag kanske en bättre strategi för hur jag ska lägga fram det.
Brukar inte bli så bra när jag är förbaskad.
Låter det smälta några dagar, så kan jag vara EMPATISK och saklig...

Kom hem här imorse och åt lite frukost.
Ringde min gravida vän lagom till kaffet.
Hon gck upp på övervåningen under samtalets gång.
Det är inte en jättetrappa ska tilläggas.

Hon flåsade och pustade.
Jag vet inte varför jag skrattar och tycker det är så himla rolig, men det gör jag...
Och jag mobbar, lite försiktigt & snällt ;)
Sa till henne att jag fortfarande blir full-i-fniss efter glasspromenaden och kan börja LE bara av att jag tänker på det...
Hon sa :
"Kul för dig..."
Och skrattade.

Ja, det är ju roligt att sprida GLÄDJE omkring sig med så små medel.
Bara genom att man flåsar...

Så har jag fått en ny idé.
En sy- idé.
Som är min EGEN, alltså inte "kopia-snodd-vill-ha".
En enkel liten "sak" som jag ska testa på i överblivet tyg här hemma.
Göra en PROTOTYP ;)
Blir det bra, ska jag köpa nytt tyg och sy en till.
Jag ska rita mönster så får vi se.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0