Sonen och hans "harem"...

Sonen har bråda tiden just nu...
Sonen har ett helt HAREM med polare som dyker upp som små svampar ur jorden och ringer på...
"Hej, kan vi leka? "

Den här veckan har vårat hus INVADERATS av kompisar.
Det märks att det börjar bli vår.
Alla vill leka hela tiden...
Mycket bra för sonen, och mycket stim ;)

En del UTREDANDE av fåniga tjafs som:

" Varför dödade du mig i Star Wars spelet???
Vi är ju på samma lag... "
" Neeeeej, den Gormitigubben får du INTE leka med. "
Hoppar på varandra på studsmattan trots regeln :
EN i TAGET...


Men sonen med kompisar verkar hörselskadade vad gäller studsmattan.

Och en massa annat...

Jag har också en ny, stor debatt vad gäller knä-handleds och-armbågsskydd när man åker inlines.

Sonen och mormor grävde fram mina, gamla, fast OANVÄNDA inlines och eftersom vi har samma storlek i både kläder och skor nuförtiden så villa han har dom.
Visst, sa jag, men du måste åka med skydd.
Och började leta, hittade inte skydden.




Men sonen tycker inte att han behöver några skydd!
Någon som är förvånad?
Inte jag iallafall... ;)

Och så visade han upp sina TALANGER som den värsta Wayne Gretzky och skidade iväg längs gatan...
Hoppade upp & ner för trottoarkanter och kvistar.
Första dagen han hittade dom...

Jag sa :
Ok för idag, om du tar det LUGNT och så ska jag leta fram skydden.
Men det där med att använda skydd håller på att bli nästa KAMP á la TERMOBYX-KAMPEN vi har haft hela vintern!!!

WHO NEEDS the SKYDD????
NOT ME...
Tycker sonen, och gråt & tandagnisslan ligger i luften...
"Det är ju SÅÅÅÅ töntigt med skydd ", och bästa kompisen behöver det inte.
Nej, men DU SKA ha det...
"Amen jag har så himla bra balans och är så PROFFISG. "
Säger Wayne/sonen...

Fortsättning följer...
Just nu är det INLINES-STOPP tills vi har införskaffat BRA skydd.
Det råder ÅSKSTORM  i sinnet på sonen...

Nu ska jag göra ÄPPELPAJ som ska smaskas på till mellis och fikastund.
See you later :)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0