Elände kan stavas på fler än ett sätt.

Jomenvisstsåattserni...

Elände kan stavas på fler sätt än WHIPLASH.
Det kan stavas/heta benbrott, cancer, fattigdom, svält och krig...

Det kan OCKSÅ stavas PMS!!!!!!!!!!!!!!!

Ja, så då fattar jag varför jag har en gråtig dag idag.
PMS och mens.
Pinsamt enkelt och skönt.
Och alltid lika överraskande på något konstigt sätt.

Så alla som nu trodde att det var Högklint nästa, kan andas ut.
Jag har inte gett upp NU HELLER...
Jag har bara PMS.
Och en gråtig dag.

OCH...
Jag sitter här och funderar nu.
KANSKE jag skulle använda DET GRÅTIGA till något KREATIVT idag?

Annars kan jag tycka att GRÅT enbart är djävligt besvärande och gör att man är svag och hamnar i underläge.

Alltså i tex den sitsen jag sitter i nu, när man ska fajtas med tex en läkare om en...
Ja, kanske MAGNETRÖNTGEN...
Åsso får man inte som man VILL och man börjar darra på rösten och gråta.
UNDERLÄGE, och läkaren klappar på huvudet, och HAN VET BÄST...
DÅ är inte gråt bra alls.
Då är man i NOLL fajtingläge för att få som man vill ;(

Men, kanske jag ska utnyttja dagsformen kanske?

Hantverkarna, som förstört golvet efter badrumsrenoveringen, har FORFARANDE inte dykt upp.
Hört av sig.
Eller NÅGOT för att åtgärda golv och dörrfoder.
Jag har ringt Peab alla dagar utom i tisdags.
Och varit FÖRBANNAD.

Trots detta, har INGET HÄNT!

Men...
Om jag nu känner mig så djävla gråtigt idag kanske jag ska utnyttja det?
Istället för att SKÄLLA och GAPA så kan jag GRÅTA och vädja?
Kanske DET skulle vara en bättre taktik?
Jag funderar på det till efter lunch...

Nu ska jag vila mig.
Jag och mamma har varit och handlat och JAG har ONT!
Värre än igår faktiskt.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0