Sambon är rädd att bli STERIL av dammsugning...

Idag mår vi nog lite tjyvtjockt både jag och sambon.

Troligtvis är det väl sprutan från igår...
Fler vänner som mått dåligt efter vaccinationen, så just därför gissar jag att det är baconsprutan det beror på :(

Och så hoppar jag raskt över till nacken, när jag ändå är i farten.
OND dag, men det har förmodligen att göra med att jag har ont i hela kroppen och är hängig.
OCH...
Eftersom jag var DUM NOG att ta sprutan i min högerarm, som är min O-ONDA sida så var jag tvungen att sova på min ONDA WHIPLASH-SIDA inatt.
För att ligga på SPRUTARMEN var helt uteslutet, den var ondare än whiplash-sidan så...
Nacken är nog ond pga av fel sovsida också :(

Ja, alltid är det väl något.
Sjukdomskärringbloggen...

Annars har jag varit hos sjukgymnasten och kört min vanliga gnällvals ;)
Och varit hos chefen med försäkringskassepapper.
Och kopierat mina sjukskrivningar till försäkringsbolagen.

Ringde det där kollektiv-avtals-försäkrings-bolaget idag också.
Inga problem där heller.
Löne behöver bara fylla i ett papper, skicka till mig, så fyller jag i och sedan in med sjukintyg så var det också klart.
Vad smidiga dom är...
Iallafall ÄN SÅ LÄNGE ;)

Så...
Till den STORA GLADA nyheten!

Idag så kom golvsliparen!
Han har slipat vårat förstörda golv och lackat en gång.
Två lager till ska på imorgon och sedan härda någon dag på det...
SEN SKA DET VARA KLART!!!!!
Har vi tur så kan min kära mor städa på tordag!
(Sambon jobbar så det blir assistent nr 2 som får det ärofyllda uppdraget ;)

Fy faaaaaaaaaaaaaaaaaaan vad skönt det ska bli att få tillbaka HELA lägenheten och ett EGET BADRUM igen.
Mögelfritt och oskadat :)
JAG, vi längtar.
Håll tummarna.

Så till lite nyheter från tidningen...
Under rubriken:
"Spermierna tappar sugen när män städar.
Ny studie ger män en orsak att skippa dammet och köket."

Well, mitt intresse vaknade för denna INTRESSANTA studie!

Jag läser i tidningen att det är INTE BRA för män att dammsuga.
Elektriska hushållsapparater skadar männes spermier.
Ok...
Dammsugare, kylskåp, microvågsugnar minskar männens chanser att få barn.
( Hm, vem behöver P-piller då, om man har en huslig man?)

En studie av 148 spermadonatorer som utsattes för mycket strålning från dessa elektriska apparater visade dubbelt så dålig spermakvalitet som dom som inte utsattes för det.
Oj, oj, oj, läbbigt värre...

SNACKA om PERFEKT URSÄKT för män i produktiv ålder att använda argumentet:
"Älskling, vill du att vi ska få barn så måste jag SLIPPA städa och undvika köksgöromål...
Annars finns risken att det inte blir några barn, jag kan bli steril.
Få urdålig spermakvalitet.
Städ = barnlös.
Så det är nog bäst att DU sköter det gumman..."

Hm...
Ja, för män som INTE vill ha barn måste det ju vara perfekt också.
En NATURLIG STERILISERING av hemarbete...

Jag visade sambon artikeln och sa:
Har du läst?
"Mmmm, sa han, bäst att jag slutar städa så jag inte ligger i RISKZONEN!"
EXSKVISIMOI?
Öh, skulle inte tro det va...
Vem skulle då sköta hemarbetet nu när jag är invalid?
Hemhjälp eller?

Jag tror knappast det är någon FARA för sambons SPERMAKVALITET, för han har ju liksom inte STÄDAT så LÄNGE ändå...
Om jag säger så ;)
Innan han träffade mig TROR/misstänker jag, att han inte städade SÅ himla ofta.
När vi flyttade ihop så...
Utan att ljuga, så har jag skött det mesta.
NU sköter sambon städet, så jag tror inte sperman hinner bli så skadad under min konvalesens.

Sen undrar jag faktiskt:
Varför har det bara forskats på MÄN i den här frågan?
Var är forskningen på kvinnor och elektriska apparater?
Dålig ÄGG-kvalitet pga av dammsugning?
Kvinnor har ett ÄNNU STÖRRE fertillitetproblem än männen.
Kan det bero att majoriteten av kvinnorna dammsuger mer än männen?
Hm igen, forska gärna på det OCKSÅ, tycker jag!

Förmodligen lär det inte bli några fler barn i den här familjen.
Dels är jag snart för gammal och dels...
...har jag isåfall STÄDAT bort hela min fertillitet för LÄNGE SEDAN!
(Om det nu skulle vara samma för kvinnan, vilket vi inte vet, eftersom dom inte har forskat på det ;)

Och i och med att sambon måste städa under sjukskrivning numera, så är det definitivt kört.
Antar å andra sidan att DATA-användning borde utge samma elektro-magnetiska skador och då är sambon FÖRMODLIGEN redan KASTRERAD.
STERIL, menar jag...

Ja, jag lämnar detta ämnet nu innan jag blir steriliserad av datan också ;)
Sticka lugnt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0