Köpa en lott kanske?

Jag har haft en produktiv dag.

Trots att jag bara suttit i soffan och pratat i telefonen.
Jag har pratat och bokat tid hos akupunktören.
Han verkar KANON, väldigt lugn och saklig!
Och jag hoppas att detta kan hjälpa mig lite iallafall.
Han verkar dessutom väldigt kunnig om whiplash så jag hoppas även att det kan ge mig ännu lite mer kunskap om whiplash att gå dit.

Och han sa även att:
Om inte hans behandling kan hjälpa mig efter tre besök, så kommer han att hjälpa mig att lotsa mig vidare i vårdapparaten!
Jag höll på att tappa hakan, 5 minuter i telefonen med en person som inte ens träffat mig så sa han att han hjälper mig vidare om inte han kan hjälpa mig!
TACK!

Jag pratade även med min kurator på Neuroteam och även hon är kanon!

Vi diskuterade akupunkturen och även en annan sak...
Som en av mina vänner och även sjukgymnasten har tagit upp med mig.
Som är lite "hokus-pokus" enligt läkar-eliten, men som faktiskt har hjälpt många.
Mer om det någon annan gång...

ALLT som kanske kan hjälpa mig slippa den här skiten och som inte är LIVSFARLIGT är värt att testa!
Känner jag idag iallafall :)
Jag är redo att testa allt, bara jag blir friskare.

Så tog jag tag i att ringa försäkringsbolaget om min sjukförsäkring!

Eftersom akupunktören inte går under FRIKORTET, så får jag betala det själv.
450 kr per gång.
Pengar som kommer skinna mig totalt i nuvarande läge, med 80% av en 80%-ig lön :(

En annan av mina bästisar, som har koll ;) har legat på mig om "mina rättigheter" redan i början av min olycka, och jag har bara inte orkat.
Trodde att det skulle bli en VÄGG av problem, och inte få ut ett öre utan krångel.
Är ju försäkrad via jobbet, Folksam och efter ett samtal på 10 minuter så är allt redan klart!
Helt djävla otroligt.

Inge krångel, pengar för mina första utlägg till frikortet blev insatta på mitt konto, 1000 kr, idag direkt.
Sen behöver jag bara skicka in mina sjukintyg och utdrag ur läkarjournalerna om mig, så får jag ersättning varje månad jag är sjukskriven!
Jaha.
Och så ska jag kontakta där jag har kollektivavtal och så får jag 10% av min lön varje månad på en försäkring där också.
Ok.
Jag fick nummer och allt, bara att ringa på måndag.
Well...

Min rättrådiga bästis sa, när jag ringde till henne, och berättade om hur SMIDIGT och ickekrångligt allt gått...
Och att jag äntligen tagit tag i försäkringsbiten...
"Du eeee, jag tycker du ska springa över till macken och köpa en LOTT nu."
Ja, jag kanske har TURDAG fastän det är Fredagen den 13:e, sa jag.

Så det blir nog en tur till Statoil faktiskt.
Vem vet, idag fattig som en kyrkråtta och invalid...
Imorgon miljonär och invalid ;)
Bättre än det första alternativet!

Det konstiga är att när ALLT detta är fixat och jag känner mig lite gladare så släppte VÄRSTVÄRKEN!
Jag har fått mittemellanvärken.
Och jag GISSAR att det har blivit så för att jag känner mig lite mer hoppfull och GLAD.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0