Gamnacke...

Jag börjar med trappuppgång och skohallen...

Färdigt och städat :)
Hallen/arbetsrum, färdig, städad, men inga möbler på golven ännu.
Lacken ska få härda ordentligt först.

Badrum, färdigt och städat OCH...
INVIGT!
Yeeeeij!

 

Min kära mor har städat från klockan 8 på morgonen, med vissa avbrott, till klockan 14.00 idag.
Och det blev ordentligt :)

Och jag var tvungen att duscha på eftermiddagen bara för ATT...
Få duscha i vårat färdiga badrum.
Inte för att jag behövde en andra dusch idag, utan BARA FÖR ATT liksom.
Ni som har haft en badrumsrenovering, vet vad jag snackar om ;)

Hurra för färdigrenoverat!
Hurra för mamma och...

Dagens tredje HURRA är KANSKE akupunktören!

Jag tror att detta kan bli bra som FAN faktiskt.
Men just nu har jag ONT som FAN!
Dessvärre...
MEN, jag blev förvarnad att reaktionen kunde bli så.



Nu var det inte riktigt så här han satt nålarna, utan han satte över HELA kroppen faktiskt.
Och han tryckte på punkter jag inte låtit NÅGON MAN trycka på de senaste...
14 veckorna ;)
Om det var bra har jag ingen aning om just nu.

Jag kom dit med mittemellan-värken.
Så jag kände mig rätt ok idag...
Vi pratade och jag hade med min journal som jag fått kopierad till mig och röntgenresultat.

Så satte han igång och fixade, trixade, tryckte, bände, slog, undersökte...
Och jag satte upp min hand och sa:

STOPP!!!!
Hold your fucking horses!!!!
Alltså skulle du inte sätta nålar?

Jag vill HELST inte bli mer invalid än vad jag redan är...
Och jag har inte låtit ens låtit sjukgymnasten peta på mig för jag haft så djävla ont.
Det HÄR känns inte bra...

Åsso brännde tårarna upp av smärta och RÄDDSLA!

Han förklarade att han var tvungen att lokalisera min smärta och mina smärtpunkter för att kunna ge mig rätt behandling.
Och DET gjorde han kan jag avslöja!
Något så in i helvete, lokaliserade han smärtan!
Fy fan, säger jag bara :(

Föda barn utan bedövning är EN PISS i MISSISSIPPI jämnfört med hans tryckande kan jag säga...

Ok, han fick fortsätta och satte sedan nålar och körde någon lasermaskin.

När han var färdig var jag HELT SMÄRTFRI!
Jag var helt avdomnad i hela kroppen, och smärtfri för första gången på 14 veckor!
Jag kände INGENTING!
Ingen värk alls.

I 1½ timme...

Sen blev det ILLA som fan.
Men som sagt, reaktion var förväntad och han sa att det kunde vara så i några dagar.
Med jätteont.
Så...

Nu gör det som sagt ont så in i helvete, men om det går som jag hoppas så kanske det här hjälper.
Jag ska dit på tisdag igen.
Vi får si...

Jag fick dessutom veta att jag hade en typisk "Whiplash-nacke"!

Dvs jag har tappat svanken i nacken och den har blivit helt rak.
Och att jag har skjutit fram nacken som en gam.
(snyggt;)
Så jag har typ GAMNACKE, eller sköldpaddsnacke ;)

Vilket man tydligen gör naturligt för att lätta på smärtan, nerverna i nacken.
Så när han hade gjort sin behandling säger han:
"Bara på den här behandlingen så har du fått lite svank i nacken igen!!!!"
Hurra!

Fast jag misstänker att i och med att jag fått så ont igen, så har jag FÖRMODLIGEN GAMNACKE igen ;)

Så till min sambo och mig.
På mailen så stod det idag:

"Ditt och din sambos förhållade tycker jag har varit lite som en puckelpist.
Nu tycker jag att det liknar ett STÖRTLOPP!
Going down, fast...
Stackars din sambo!"

Ja, stackars sambon...

Jag ska VIDAREBEFODRA dina omsorger till honom.
Då blir han nog glad ;)
Han har det inte lätt...
Men DET HAR INTE jag heller!!!!!!

S.O.S Gäsp idag också.
Spännande värre när man läste vad som ska hända:

"En kvinna är gravid och får värkar...
Hon blir hysterisk och är rädd att föda för tidigt!!!!"
Wahooo, jag och sambon kan KNAPPT BÄRGA oss av nyfikenhet!
Det här programmet KAN bli en riktig höjdare ;)

Nu måste jag vila mina armar och nacke ett slag, det VÄRKER som sagt...
Sticka lugnt ;)








Kommentarer
Postat av: Caroline

Snyggt badrum, härligt att det äntligen är färdigt! Hoppas nu att akupunkturen hjälper, du är säkert ganska öm idag.

Kram Caroline

2009-11-20 @ 09:29:26
URL: http://alltkreativt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0