Låtsas i garnaffären...

Ikväll kommer jag inte skriva så mycket, för jag har DUNDER-SUPER-VÄRK!!!!

Ja.
Och jag har grinat.
Så typiskt nu när sonen är här.
(Fast jag grinade när han var hos sin kompis.)
Jag trodde verkligen att det hade vänt här.

Jag har ju tagit det lugnt i TIO dagar och jag har inte haft så ont.
Men då har jag ju inte gjort något...
ALLS, nästan.

Så igår så började det ju när vi åkte och handlade.
Promenad, matfix, vänner här på kvällen.
Ändå inte mycket.
Men ONT!!!!!

Idag...
Sonen har köpt en BMXcykel och jag hade lovar att visa honom sjyssta cykelväger på "riktiga" Hällarna.
Alltså inte nedanför oss utan "Millitär Hällarna".

Jag gick och han cyklade.
Vi var iväg lite över 2 timmar.
Jag tog det superlugnt när jag gick.
Vi kom hem och det var lunchdags för oss.
Fixade med det.
Åt.

Så ville jag bara gå över till tygaffären.
Bara och titta.
För jag LÄNGTAR efter att få gå dit liksom.
Titta på mönster.
Titta på garner, i garnkataloger, känna på tyger och...
LÅTSAS.
Att jag ska börja på ett nytt projekt.

:(

Jag flanerade runt och kände på tyger.
Hittade garn.
Köpte GARN...
Som var jättevackert.
Men nu var jag där igen...

Jag har MASSOR med garn som bara LIGGER!

Hela min höstproduktion ligger bara och väntar.
Och jag kan inte göra ett skit!!!!!!!!!!!!!!!!!
Varför köper jag då nytt garn som jag inte kan använda?
Ingen aning.
Jag kommer gå tillbaka med garnet på måndag och säga felköp.
Att KUNDEN inte var nöjd.
Mmmm.
Vilken kund?
Min HITTEPÅ-kund typ.
Ja, lika bra, för jag måste använda det jag redan har köpt.
NÄR det nu BLIR.

Jag blir galen.

Så efter det var det TACK och GO´NATT för nacken.

Sedan 13.30 har jag haft ont.
Jättejättejättejättejättejätteont.
Tio dagars supervila, och tillbaka på noll.
Inge framsteg som jag trodde.
Så...
Jag mår inge bra.

Sonens kompis ringde vid 15 och ville komma hit och leka.
Jag orkade bara inte.
Jag sa nej.
Han fick åka dit.

Det känns verkligen inte kul.

En av sonens andra kompisar sa för några veckor sedan:
"Det var ju synd att JUST DU skulle bli sjuk i nacken och få problem med armarna.
Du som är så kul att pyssla med..."
Jepp.
JAG kunde bara instämma och kände att det stack i hjärttrakten.

Från att ha haft ett ÖPPET hem, där folk kan få komma och gå som dom vill.
Härligt med umgänge.
Härligt att pyssla med ungar.
Härligt med MYSKVÄLLAR.
Till att inte orka.
Jag dör.
Om det ska fortsätta såhär.

Slut för idag.
Hoppas på bättre nacke imorgon.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0