Snygg kropp för att vara 70.

Idag gnisslade jag tänder...

För att jag inte hade med mig kameran på morgonpromenaden.
Första bilden hade blivit en fågel.
En DÖD fågel som låg mitt i vägen, nere vi havet, med huvudet avslitet/avbitet och bröstkorgen uppsliten och...
Länsad.

Fan, det var JAG som låg där.
Mer symboliskt kunde det knappas bli.
Huvudet av, kroppen död och hjärtat urslitet.
Hm...
Mörkt och rått.

Så kom jag till Almedalen.

Klockan 8.45 stod det en man i MORGONROCK, handduk runt halsen och TOFFLOR...
Och matade fåglarna.
Fick mig att dra REJÄLT på smilbanden :)
Så gulligt och lustigt.
Hans privata lilla pöl liksom, Almedalen och hans små änder.

Hade han bott på ett slott och haft en egen liten sjö, hade jag inte reagerat alls förmodligen.
Men stå i morgonrock, handduk och tofflor på offentlig plats...
Det såg så roligt ut.
MEN GULLIGT.

Så har jag skällt på min mor idag!

MEN av GODO måste jag då tillägga.
Och BERÖMT hennes KROPP.

Min mamma är väldigt smal.
Och hon vill vara smal.
Men det som är så lustigt med henne är att hon ALLTID går i kläder som är MER än DUBBELT så stora som hennes kroppshydda.
Hon tar på sig cirkustält.

Jag är en 34/36 i storlek.
Min mamma som väger MINST 15 kg MINDRE än mig...
Går omkring i kläder storlek 38/40.
Varför?
Kläder blir nästan som en POTATISSÄCK på hennes kropp.

Alltså jag går ju också i stora tunikor och blusar, men jag klär mig faktiskt lika gärna i tajt.
Jag varierar mig.

Idag skulle jag fota och behövde mamma som modell.

Hon fick dra på sig en av mina tajta svarta baströjor.
Och med RÄTT kläder på ser hon VÄLDGT snygg ut för SIN ÅLDER!!!!
Jag menar hon är 70 snart, och har kropp som en 14-åring!

Smal, men ändå kurvig och perfekt byst med bh!
Jag tappade nästan hakan när jag såg henne i mina kläder.
Och sa:

Jag måste fråga dig en sak.
Varför i helvete gömmer du dig i tre nummer förstora kläder?
Du har ju jättesnygg kropp!
I mina kläder ser du ju mycket yngre ut, och kroppen kommer till sin rätt.
Om du ska gömma dig i säckar kan du ju lika gärna bli större.
Man skulle ju inte se någon skillnad om du gick upp i vikt för du ser ju redan stor ut i dina kläder!

Mamma rodnade.
"Mja, nä, men jag passar inte i sådana här kläder."
Gör du ju VISST.
Du får snyggare kropp och SER YNGRE ut!
Hur mångar i din ålder tror du har en kropp som du?
Typ INTE MÅNGA, skärpning.

Fortfarande rodnade mamma berättade att hon varit och skulle köpa ett par byxor nyligen och mamma skulle ha storlek 38.
Hennes vännina hade sagt till på skarpen och tvingat på henne 34/36 som satt skitbra tydligen.
SUPRISE.

Heja morsans kompis!
Har jag försökt med MÅNGA GÅNGER och det har slutat med att mamma vägrat prova och gått ut ur butiken.
Eller bara tagit storlek 38, utan att prova och sedan köpt.
HOPPLÖS.

Samma är det med jackor.
Hon har jackor som hon ärvt av mig, som jag hade när jag var HÖGGRAVID.
Storlek 42/44.
Hallå.
Och sedan går hon och fryser.
Så har jag försökt att förklara att hon måste ha jackor och kappor som är lite tajtare...
För annars så flyger ju all KALL LUFT rakt in under hennes JUMBO-JACKA!
Men det är som att prata med en vägg.

Gnäll inte på att du fryser då, brukar jag säga, och det känns nästan som JAG är morsan till en besvärlig tonåring ;)

Nä, men fastän jag bor i samma hus som min mor och ser henne ofta, så har jag aldrig sett henne så snygg som i en svart, tajt trikåtröja och tajtare jeans.
SKITSNYGGT!
Men så fort vi var klara med fotograferingen så åkte min tröja av och på åkte en alldeles för stor stickad polotröja :(
Prata med en vägg var det ju.

Ja, ja...
Det är ju snart jul och jag vet PRECIS vad jag ska köpa till henne i julklapp.
Tajta TRÖJOR i TRIKÅ.
Och en TAJT TJOCKTRÖJA.
I storlek 34/36.
Så det så.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0