"The ring"... Det rafflande hantverkardarmat.

Vad har hänt vidare under dagen?

Jo, TVÅ NYA hantverkare kom...
(hurra:)
Dom skulle visst börja spackla imorgon.
Jaha, MEN GÅR det då, undrade jag?
Den där berömda "RINGEN" i avloppet har ju fortfarande inte blivit isatt...

Två hantverkare tittar.
Nä, det har det inte.
"Varför inte då?" , frågar dom mig....
Morr.
Jag fick dra samma story för dom också, som jag drog för HANTVERKARGRABBEN.

Och dom tittade ner i avloppet igen och suckade.

Jag sa:
Ja, nu har det stått still här i TVÅ veckor snart, så lite TEMPO kanske?
Nu är ni tredje paret ut som bara är här och tittar den här veckan!

"Mjo, visst, men DEN DÄR RINGEN måste ju i, bla, bla, bla."
Dom lämnade en dunk och så gick dom igen.
Jag skrapade klorna mot golvskyddet.
Ses imorgon då, sa jag.

Får vi väl se vad som händer IMORGON.

Kanske TVÅ eller EN ny handyman kommer och TITTAR ner i avloppet och SUCKAR...
I brist på en ring.

The RING.
Som ALDRIG kommer på plats.
Kan det vara så att rörmokaren har blivit mördad kanske?????
Kan va så...
Jag får nog kontakta Scotland Yard och Inspector Moorse.
Eller kanske Inspector Gadget ;)
Han brukar ju lösa de flesta mysterier.
Djävla hantverkssniglar ;)

Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0