Värre än att svära i kyrkan...

Jag och sambon var ute på en minipromenad.

Eller rättare sagt jag skulle ut på en liten promenad.
( Trots fortsatt feber, förmodligen...
Jag har varit skållhet hela dagen och seg.
Men jag orkade inte ta febern idag :(

Sambon skulle gå och handla, men vi tog en liten sväng till Kattloppisen.
Och vad ser jag...
NÅGON har varit och handlat billigt godis på Ica (49.90kg ;) och SLÄNGT ut det på gatan!!!!!!!!!!!!
DET...

Är värre än att svära högt i kyrkan under en gudstjänst ;) i mina ögon!



Att slänga godis är...
BORDE VARA...
Straffbart!!!!!!!!!

Vad säger straffbalken om detta undrar jag?
Vad gör polisen?
Är detta anmält????

Ja, GODISGRISEN har talat!

Jag tyckte det var fruktansvärt, och jag kände hur snålvattnet började rinna i munnen.
Fradgan försvann och jag började dräggla istället ;)
Men...
Jag plockade inte upp något och åt, om nu någon skulle tro det.
Det blev lite FOTOKONST istället, under rubriken:

"Hemlös"

Eller kanske:

"Utkastad"
"Vi som blev över"
"Tillsammans"
"Överlevare"










Nä, jag tror det får bli:
"Godiskyrkogården."

Blev rätt fräcka ändå.
Godis med lite lakrisram ;)

Idag har jag haft EN MYCKET BRA DAG!!!!!

Och Cujo-Madde har för tillfället lämnat arenan :)
Känns så skönt att haft ett "Nack-smärt-brejk" och "bara" haft feber.
Men jag har då såklart INTE GJORT ett dugg, bara suttit.
Jag och sambon såg tv, och så hade han hyrt en film.
"Wolverine".
Med MIN VÅTA DRÖM ;) Hugh Jackman.

Såååååååååååååååå bra den INTE VAR!

Men HUGH var otroligt SNYGG iallafall ;)
Och vältränad.
(Yummie)
Och sambon PÅSTOD att han valde den SPECIELLT till mig, för att just HUGH var med...
Nä.
Det var ju en actionfilm, så det var nog mest därför.
Inte för att han skulle vara SNÄLL, som han ville ge sken av, och låta mig se på Snygg-Hugh ;)

Ja, han fick skylla sig själv, för jag utbrast i meningar som:
"Gud va snygg han är."
"Hjälp, mums."
"Vilken kropp..."

SÅ...

Till hantverkarna som ska fixa våran toarenovering :)

Dom kom ju igång IGEN så FINT förra veckan.
Jobbade två dagar...
Sen såg vi inte röken av några hantverkare resten av veckan.
( första veckan jobbade dom i två dagar sen torkning en vecka, sedan förra veckan som sagt...
2 dagar.)
SUPRISE!
NOT!

NU...

Börjar iallafall JAG känna igen Hantverkarsniglarna!

Jag hoppades nog lite för mycket på dessa hantverkare.
Jag hoppades att dom skulle skilja sig från resten av hantverkarsniglarna jag träffat på i mitt liv ;)
Men...
Det är PRECIS så här det brukar vara.
Dom börjar.
Och sedan tar det 190 år, innan dom blir klara.

Så kommer det en UNG MAN idag vid 10-tiden, typ 20 år...
Mamma hälsade honom välkommen med orden:
" Tjena grabben! "
Jag höll på att fnissa ihjäl mig.

"Tjena grabben", så :
 Klappa-stackarn-på-huvudet-och-tycka-att-han-var-för-ung-för-att-vara-hantverkare-på-riktigt ;)

Grabben kom, pratade endast i telefonen.
Något var problematiskt.
NÄSTA GUBBE kom.
Så blev det LUNCHTAJM, dom for iväg.
Och sen...
Såg vi inte RÖKEN av Hantverkargrabb eller Hantverkargubbe under resten av dagen!!!!!!!!

Suprise...
Not, IGEN!
Ja, ja, en dag i Toalettrenoverarnas liv.
Ny dag imorgon, får se om dom kommer då eller om dom dyker upp nästa vecka...
Och jobbar 2 timmar.
Eller kanske TRE timmar om dom vill imponera och slå på stort ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0