Vinyl, DET är grejer det!

Jag blev så full i fniss här...

Sonen var inne och rotade i mitt arbetsrum.
Hittar en av mina gamla ÖLBACKAR med VINYLSKIVOR.
Ja, tänk, FÖRR i tiden då hade man sina lp-skivor i backar, satte dom i grupp och bokstavsordning och så kunde man BLÄDDRA som när man var i SKIVAFFÄREN.
Djädrars.
Lp-skivor liksom...

Både han och jag blev eld och lågor när vi upptäckte gamla favoriter.
Eller gamla för mig och NYA för honom.
Och han hittade Michael Jackson.
Den STORA favoriten vad gäller sonen.

Han ville DIGGA.
Kan vi inte spela dom här?
Vi gick ner i källaren och TUR att man har en morsa som är OMODERN!
Hon har kvar VÄRSTA, bästa stereoanläggningen.

På med Michael Jackson och sen var det bara att dansa.
Sonen då alltså.
Och jag tänkte:
GENERATIONSSKIFTE i källaren!
Sonen ville ha källare och spegel för sig själv, så jag fick vackert pysa väg.
Jag gick upp och musiken dunkade ända upp till oss.

Ja, jag säger å det...
Jag pratade med två av mina bästisar och berättade om generationsskiftet.
Vi brukade ju stå där nere själva och digga hårt till diverse lp-skivor.
Man blir så varm i hjärtat :)

Billie Jean, is not my lover...



Vinyl, i all sin PRAKT!!!!!!!!!
Och Michael när han var som bäst.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0