Vodoosjalen helt klar!

Goder afton!

Sitter i soffan, nyduschad i ren pyjamas och morgonrock.
Benen på en kudde på soffbordet.
Mina ben är svullna som stockar!



Jag har minst sagt hållit igång idag...

Den ljusgröna Vodoosjalen blev till slut HELT KLAR!
Finalmente :D
Och den är vodooliserad så det är ingen fara att köpa den, no bad karma kvar ;D
Bilder...











När jag satt fransar så fotade jag lite snabbt och la in i datorn.

Plockade det sista här hemma och promenerade sedan till jobbet och Ö-rådet.
Det är MIN FÖRSTA ARBETSDAG IDAG nämligen!!!!
Ja, djävlar, helt otroligt.
Första dagen jag fick betalt för TVÅ TIMMARS JOBB ;D
Sen blev det promenad hemåt igen och en liten sväng på stan.

Kom hem, hann inte ens äta något mer än en macka så stack vi övet till grannfrun och sonens kompis.
Fornsalen stod som nästa aktivitet.

Vi skulle på HÄX-föreläsning.
Och det började bra, jag tyckte det var superintressant.
Det var bara ett problem, det var inte för barn.

Sonen fick myror i benen...

...nästan direkt.

Han trodde vi skulle vandra runt i museét och se på hela museét.
Han lyssnade inte på tanten som pratade, började springa ut och in i salen...
Jag fick sura blickar från tanten & gubben närmast.
Efter 10 minuters försök till att få sonen att lyssna gav jag upp.
Jag sprang ner till infodisken och frågade om vi fick gå runt i på Fornsalen istället, för min son tyckte "häx-föreläsningen" var tråkig.
Fick vi apselut.

Jag sprang upp igen och försökte mima till min kära grannfru att vi skulle gå runt istället.

Hon satt längst bort från dörren, så jag ville inte gå framför föreläsartanten och störa.
Jag och sonen gick ner och började om från början...
Och det var VÄLDIGT MYSIGT!!!!
Sonen, som nyligen varit på museét agerade guide.
Han berättade om olika saker, skelett, visade och pekade.

Jag stod som åhörare och vart lite gråtmild.
Han har blivit så stor liksom, och jag undrar NÄR det hände.
Vi gick iallafall runt och mötte upp gruppen när dom samlats i kafeterian.
Sonens kompis undrade vart vi varit och hon tyckte att det hade varit URTRÅKIGT att lyssna på föreläsningstanten och hade velat hänga på oss.
Ja...
Men HON kunde iallafall sitta still vid sin mor, det klarade inte sonen ;D

När vi kom hem vart jag tvungen och köpa något färdig mat på macken.
Jag höll på att svimma av hunger.
Hem, åt, dusch och soffa.
Nu ska jag snart gå och lägga mig.
Jag återkommer imorgon.
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0