Sonen har räddat Leo!

Jag börjar med värken:
Dåligt och ont.
Mycket ont.
Så inge mer om det.
Blir så tradigt.

Sonen gjorde iallafall en STOR insats för Leo igår!

Kom med en SNILLEBLIXT som har lockat Leo ur sin håla ;)
Han har ju SURAT så det står härliga till här, för sin UTVISNING till köket.
Det är faktiskt inget jag hittar på, att jag ger honom några mänskliga hittepå värderingar...
Det ÄR verkligen så.

Beviset kom igår när sonen kom på att förlänga kaninens nya SKUTT-UTRYMME!

Sonen la kaninens tunnel som en förbindelse mellan köksmattan och "serveringsrumsmattan".
Och VIPS fick ju Leo ÄNNU bättre och längre utrymme att röra sig på.

En NY skuttbana fast utan gnagvänliga, dyra ( ja, jag tjatar ;) stolar.





Och det Leo verkar tycka bäst om...

Det är att han kan sitta längst ut på mattan i serveringsrummet...
OCH SE vad vi gör i matrum och vardagsrum!!!!!



Nu är han GLAD igen!
Han har total koll och känner sig inte så ensam längre :)

Nu sitter han och kollar vad vi gör, han skuttar efter en när man går ut i köket och kollar vad som händer där.
Sitter bokstavligen på ens fötter när man står vid diskbänken och fixar.
Så Leo har en ny HOT-SPOT, och är såååååå nöjd.
Sonen är ett geni och fick beröm här på morgonkvisten!

Själv har jag inte kommit ur morgonrocken här ännu.
Men jag fick besök av grannfrun som ville...
Ja, jag skriver inte ut vad ;), vet ju inte vem som läser.
Men iallafall hon fick fika och fick ha överinseende att jag fortfarande gick i pyjamas och morgonrock.

Så hade vi lite kaninsnack.
Jag fick reda på att min kanin FAKTISKT har en stamtavla som uppfödaren sitter på!
( grannen har varit i kontakt med Leo´s uppfödare vad gäller parning )
Jag trodde inte han VAR riktigt renrasig.
Men det är han.

Jaha...
Den där stamtavlan skulle jag gärna vilja ha.
Innebär att jag skulle kunna ställa ut Leo OM jag hade den.
Hm...
Om nu jag (sonen;) äger kaninen så fattar jag inte varför hon inte skickade med den.
Jag ska maila, vara snäll och skicka lite bilder på Leo, och be om hans stamtavla.

Så fick jag reda på av grannen att han är en MADAGASKAR-uppblandning.
Jag har trott/gissat Hermelin-uppblandning, men idag ska jag kolla upp hur dom ser ut.

Nu ska jag ta en dusch och fräscha till mig.
Göra ett ärende på Öster, hämta ett brev på posten.
Snöstorm, men jag går ändå.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0