Kul i fem minuter...

Så var jag åter i soffan och har en vilopaus...

Ja, jag hoppar väl direkt till sonen.
Vi åkte till djuraffären och köpte koppel till kaninen, och sonen var eld och lågor.
Leo fick inte bara ett koppel, han fick även en grej korg till höet som vi hängt på buren.
Då slipper han få bajs o kiss på sin mat, då ligger höet i korgen istället, mycket praktiskt och FRÄSCHARE.

Inte för att LEO bryr sig säkert, men jag tycker att det är ORDENTLIGARE.
Pedanten bestämmer även i kaninburen ;D

Så kom vi hem och skulle få på våran lilla kanin kopplet.
Han vart ju MÅTTLIGT glad till en början och försökte tillslut bitas när vi höll på att trassla med kopplet.
Tillslut fick vi på det...



Piju, sa vi...
Va fan är det här, sa förmodligen Leo ;D



Sen när vi väl kom ut vart han först helt spak och lite försiktig.
Ok, gräsmatta, det var ett tag sen...



Och sonen försökte gå med Leo som om han var en HUND.
"Komsi-komsi!"

Ja, det var väl ungefär DET jag misstänkte att han skulle göra.
Och att han skulle bli besviken när kaninen INTE ville gå i koppel som en VÄLDRESSERAD hund.
Vilket Leo naturligtvis inte ville göra...
Han ville skutta dit HAN ville.
Såklart ;D



Tillslut satte han sig och bara putsade och putsade sig vid fotbollsmålet.
Jag gick upp.
Sonen ville också gå in.
Nä, sa jag, nu har du tjatat i evigheter om det där kopplet, nu får du vara ute en stund med kaninen.
Fem minuter senare hade sonen tröttnat och kom upp ändå.

Precis när Leo tyckte att det började bli kul...

Ja, ja, det lär inte bli sista gången har får på sig koppel, nu ska han drillas i kaninhoppning.
Vi får väl bygga något av grillspettspinnar eller nå´t ;D

Så har jag gjort ett FÖRSTA utkast på våran granntjej, sonens kompis.
Hon är långt ifrån klar, just nu ser hon bara ut som en "cartoon", jag ska jobba fram lite mer karaktär senare.
Och så ska hon nog få artistnamnet "Superstargirl" istället för Emma Superstar :D



Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0