Shit...

Shit...

Jag har haft MIN FÖRSTA värkfria dag sedan lördagen den 17:e april.
Puh, LÄTTNAD!
SÅ DJÄVLA SKÖNT!!!!!!!!!!
Ja, ni fattar INTE hur skönt det är, kan jag bara säga.
Nu hoppas jag att mina nerver i nacken lägger ner för gott, så ska jag ta det fortsatt lugnt.
Jag lovar och svär!

Vi hade planer här som inte blev av på eftermiddagen, vi blev kvar hemma och det var kanske lika bra det, eftersom vi ska bort ikväll/nu.

Jag har suttit i soffan och sett på tv och letat mönster på nätet.

Och så såg jag ett program som bara fick mig att DÖ!
"Modehuset Chanel".
My god, är jag svag för MODE och klädskapande eller är jag...
Jo, det är jag!
Jag ville vara sömmerskorna Madame Cécile och Madame Marianne och skapa kläder åt Karl Lagerfeld...
Jag vill OXÅ vara sömmerska som stressas ihjäl av en modeskapare och tillslut FIXA ALLT i sista minuten!

GUD, jag satt nästan och drägglade...
Och det var Madame hit och Madame dit, Monsieur, kindpussar, sömmar, tyger och provdockor.
Och jag började drömma...



Åh, jag vill OXÅ bli designer och kallas Mademoiselle Madeleine!
Detta är DEFINITIVT en serie jag kommer följa, jag vart helt sjuk av avund...
På Madame Cécile.
Ska kanske flytta till Paris och skaffa en vindsvåning!
Suck... ;D

Nåväl, ikväll får jag nöja mig med en kväll med goda vänner och se Avatar på en hemmabio istället för Paris ;D
Har ju inte sett den ännu så det ska bli intressant och se om jag tycker om den.
Jag är skeptisk, men vi får se.
Det har varit EN BRA och lugn dag.
Jag mår bra :D
Sticka lugnt från Mademoiselle Madeleine.



Kommentarer
Postat av: Ingrid

Jag såg Avatar för någon månad sen och tyckte att den var bra. Men jag undrar hur den gör sig i hemmamiljö?



Kram Ingrid

2010-05-01 @ 19:20:27
URL: http://blog.stenstugu.com
Postat av: Stickqvickan Herself

Vi såg den på en hemmabio!

En av mina bästisars man har byggt en bio hemma, så det är storstor duk och superljud.

Det durrar till och med under stolarna när det är helikopterljud tex ;D



Jag tyckte filmen var sådär...

Hade det BARA handlat om en Avatar-värld och att människan och Pandorafolket skulle "lära känna varandra" hade det väl varit ok...

Men dom där Rambo-krigs-pang-bom-grejset gillar jag inte!

Det förstörde hela filmen.

Även om det förmodligen ska vara en känga från regissören till USA-presidenterna om deras förstörelse av Indianer och andra länder i världen...

Men jag hade helst BARA sett en Avatarvärld, för DET tyckte jag var det bästa med filmen.

Kram

2010-05-02 @ 21:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0