Sunshine!

Dagen har varit jättelugn, vilket innebär att NACKEN också varit lugn.

Den har faktiskt INTE varit svajig ALLS, sen jag skrev innan lunch.
Så djäkla skönt!

Jag fick ett litet härligt fikabesök också, det har förmodligen påverkat :D
Min FAVORITTJEJ Solstrålen kom med sin mamma, fast numera är Solstrålen omdöpt till "Sunshine"!
För jag har ju såklart gjort en TECKNAD version av henne, och eftersom jag kallar henne Solstrålen måste det ju då rimligtvis bli Sunshine som tecknad ;D

Ett FÖRSTA utkast...



Nu är det ju så här i ärlighetens namn, att Sunshine har INTE så mycket hår ännu.

MEN...
Hon har själva stylen på FRISYR!
Så då tänkte jag att hon får ha den rätta stylen och sedan VÄXA I tjockleken på håret framöver.
Kan bli så att jag gör en omarbetning också, jag har inte HELT SPIKAT håret ;D

Så jag tvångspussade det stackars barnet och fick en del luggningar tillbaka.
För...
Hår är GANSKA HETT i Sunshines värld och halsband.
Jag försökte med "Aj-aj" och till och med låtsasgråta.
Men det är en TUFF brud, hon bryr sig inte om låtsas-lipsillar...
Hon drar ändå!
Men det får hon så gärna göra, bara jag får pussas.
Ömsesidigt UYBYTE skulle man ju kunna säga ;D

Innan Sunshinebesöket hade jag dock ett samtal som jag trodde skulle bli besvärligt.

Vilket det sen inte blev.
(Katastroftänkadets-drottning klev fram ur mina gömmor ;)
Jag hade fått nya papper från F-kassan som jag skulle fylla i eftersom jag blivit helt sjukskriven igen.
Och jag fattade inte TVÅ små delar av pappret.
I UPPRÖRT tillstånd ringde jag då till min F-kassetant och ville att hon skulle ringa upp mig så fort hon kunde.
Och det gjorde hon.

Och LUGNADE ner den hysteriska Moi med att tala om för mig att det inte var någon fara på taket.
Jag trodde bland annat att min ersättning skulle bli SÄNKT pga konstiga formuleringar på pappret.
Men så var det inte tack och lov!
Sänkt ersättning får man först efter 1 år så jag hade väckt en stressnacke i onödan ;D
Hon ÄR väldigt gullig, jag har nog haft tur även där att ha fått en vettig handläggare.

Så hon förklarade alla fakta, och sa till mig:
"Du måste ta det LUGNT..."
Well, sa jag, som du märkt, det ÄR INTE min starkaste sida direkt!
Nu ska jag se på dumburken en stund.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0