Invalid ikväll...

Aj, aj, aj...
Fy fasen vad invalid jag är ikväll.
Nästa p-möte har jag TACK & LOV redan räknat bort mig själv.
Jag ska jobba natt och går direkt till jobbet istället för på p-möte.
Annars hade det blivit p-möte och sen jobb, finns inte en chans att det skulle funka.

Så kvällens Sunnygirl ser ut som följer...



Samma tjej, samma morgonrock, men med en djävligt mycket ondare nacke.
SATAN!!!!!

Annars så hade jag TUR!
Jag hittade ett KORNBLÅTT, BRA akrylgarn i mina garngömmor.
Och kornblått är ju en av "höstens heta" färger, så det var ju tur att just den färgen låg och SKRÄPADE i mitt arbetsrum.
Men jag har inte satt igång mer än med första varvet, det gör för ont, så jag antränger mig inte.
Jag ska snart krypa till kojs, läsa min norska deckare.
Jag tycker väl...
Sådär.
Jag är ju så in i bomben "deckarkräsen" och efter Theorin-böckerna, duger INGET.
MEN...
Om jag jämför med boken jag läste innan denna:
SKITBRA!!!!!

Och på tal om böcker så är det ju vilken dag som helst dags för NOBELPRISET i litteratur.
Imorgon tror jag nog.
Hoppas det blir NÅGON BRA iår.
Eller så blir det någon SVÅR, turkisk poet som skriver på ett bortglömt språk som inte talats på 150 år!
Och som bor i en svårtillgänglig bergsby och odlar sina egna getter.
Fast en svår turkisk poet med getodling skulle förmodligen behöva pengarna å andra sidan.

Joyce Carol Oats kunde väl passa juryn NÅGOT år, iår vore väl ett bra år kanske...?
Hon är ju både SVÅR (alltså lite högtravande ibland, sån´t där som kultursnobbar gillar ;) och lätt som författare.
Både poesi och romaner och lite till.
För er som vill ha en väldigt bra bok att läsa rekommenderar jag "Blonde", det är en fiktiv roman om Marilyn Monroe som hon skrivit.
Bra inkörsport för Joyce-litteratur.

Förresten kom jag ju häromdagen på en bok som jag missat, som jag ska läsa SÅ FORT jag är klar med norgedeckaren:
"Ett år av magiskt tänkade" av Joan... Did... ja, jag vet vad hon heter, men har tappat det just nu.
Och jag blev så himla GLAD när jag kom på att jag faktiskt HAR en bok som jag GLÖMT, och som jag VILL läsa, som finns i pocket.
Den handlar om Joans år efter att hennes man hastigt dött i en hjärtinfarkt.
Låter kanske inte så upplyftande, men den ska tydligen vara BÅDE ljus och mörk.
Nu ska jag sluta dravla runt här på Los bloggos.
Mot sängen, önska mig lycka till med värken imorgon, MÅTTE den vara BORTA!
Sticka lugnt.






Kommentarer
Postat av: Johanna

Röstar oxå för henne, men oftast får ngn författare man aldrig hört eller läst priset.

Älskar dina tecknade gubbar, var hittar du dom.

Du är så fin :-)

2010-10-06 @ 23:29:32
URL: http://vitahusett.wordpress.com
Postat av: Bloggaren Herself

Tack! Jag gör dom själv under alteregot Giraffmom, eftersom min son kallar mig Giraffen...

Och så döpte jag mig själv till SUNNYGIRL i min tecknade värld, eftersom min käre sambo har kallat mig, något ironiskt för Solstrålen det här året ;D

Och TACK DETSAMMA, du är väldigt fin du med!!! :D

2010-10-07 @ 09:04:20
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0