Försov jag mig eller inte?

Snacka om att min HJÄRNA spelade mig ett spratt för bara en timme sedan.
Jag har fortfande adrenalinpåslag!

Här ligger jag och sover, somnade sent igår iallafall för jag läste ut min bok.
DRÖMMER att jag försovit mig till jobbet, så när jag vaknar här...
TROR JAG att jag försovit mig, klockan visade 08.22 och jag börjar 08.45.
Kastade mig upp ur sängen, helt uppe i att jag faktiskt har försovit mig, roffar åt mig saker som ska med till jobbet, typ handduk, pyjamas, trosor m.m och så ringer jag till jobbet!



HEJ, å förlåt, jag har försovit mig, fan jag fixar skjuts, jag kommer SENAST 09.00 (då är det inom vår rapporttid ändå), förlåt, jag skyndar mig!

Och min arbetskompis hann väl säga "OKEJ, jamen bra att du kommer till 09, vi ses!"
Jag ner till morsan och rycker henne ur hennes TÖRNROSASÖMN...
Upp igen och skulle precis kasta mig i duschen, då ringer min arbetskompis och meddelar skrattandes att jag INTE skulle jobba!
Va?
Sa jag och kände mig helt förvirrad.
Ska jag inte?
Nope, det skulle jag inte.
Dom hade kollat schemat där, och det var en annan arbetskompis som skulle jobba.

MEN HERREGUD!
Ja, vi snackade en stund, jag tittade ändå på mitt schema, nej...
Jag skulle inte jobba.
Jag var alltså fortfarande kvar i min dröm, jag försover mig i drömmen och vaknar med den verkligheten...
Fast det var visst lite FEL.

Så nu sitter jag här helt uppskruvad, har ätit frukost kaffe och kardemummascones.
Och kan meddela att jag har komponerat en NY FAVORIT!
Jag ska baka en liten ny sats idag igen, nej jag har inte ätit upp alla från igår, men jag vill få till dom perfekt.
Har fixat två broscher också.
Nu ska jag bara tagga ner också


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0