Så ledsen...

Idag BÖRJADE dagen väldigt bra!
Men det blev extremt kortvarigt.

Jag vaknade utsövd på jobbet, inget PARTY i lägenheten ovanför inatt!
Promenerade hem i strålande sol och klarblå himmel.
Kommer innanför dörren här och SER...
Att någon flyttat mina TUNGA gummistövlar från golvet, och ställt dom på skohyllan...

På mina NYINKÖPTA, FOT-&-NACKRIKTIGA, SKINN-ECCOSTÖVLAR, som jag hann använda 3 ggr innan snön kom, som kostade mig 1695 kr!!!!

HELA SIDAN på min HÖGRA stövel var HELT FÖRSTÖRD!!!!!

Jag tänker inte tala om VEM i hushållet som förstört mina nya stövlar, men jag blev både SKITFÖRBANNAD och så ledsen så jag började GRÅTA!

Ja, med en ekonomi som min, när man nu inte KAN köpa det dyraste av det dyraste jämt, men TYVÄRR nu i nackväg inte har så mycket val.
Ja, ni kan förstå själva.
Dom här stövlarna hade jag tänkt att ha i kanske två år framöver, jag har putsat dom varje vecka fastän jag inte kunnat använda dom pga väder, men för att hålla skinnet fint till snöfritt...
Och så ställer någon ett par tunga gummistövlar med tjock räfflad undersida på dom och det blev såklart djupa märken.
Skinnet är ju jättemjukt och jättefint.

Jag kan inte ens skriva detta utan att få en klump i magen.
Jag kan inte ens SE på stövlarna utan att få ett sting av ångest.
Jag har försökt att tänka:
Fan, det är bara ett par stövlar, skärp dig.
Men det funkar tyvärr inte, jag är SÅ ledsen för dom perfekta, nya, knappt använda, dyra stövlarna.
Jag har aldrig i hela mitt liv köpt så dyra stövlar, aldrig behövt.
Jag har kunnat gå i vilket skräp som helst.

Personen ifråga som har förstört dom blev lika ledsen som jag.
Och ska ersätta dom.
Ja, INTE på begäran av mig.
Nu finns ju dom här inte kvar i affären längre, så dom går inte att ersätta.
Jag får väl se till hösten.
Dom här slänger jag ner i källaren, jag kommer ärligt talat inte kunna se dom alls.

Och vad vi lärde oss av detta var:
GE FAN I MINA PRYLAR när inte jag är hemma!
Det blev en dyr läxa för den personen.
Nu kommer jag släppa detta, jag mår skit annars.

Igår blev jag så klar med en ny snood.
Nu blev det verkligen en INNESNOOD/inomhus snood i tunnt och mjukt mohairgarn.
Den är jätteskön att ha på sig...







Den kommer gå till försäljning.

Vi har varit på kaffekalas hos min lilla guddotter som fyllde 13.
Eller lilla och lilla...
Hon nu är hon 179 cm lång, lika lång som sin storasyster.
Så brevid brudarna "13" och "snart 17" känner man sig som en DVÄRG.
Och fröken "snart 17", min söta sjalmodell, hade sin pojkvän där...
Och han såg ut som sonen!
Fast 7 år äldre.
Skitmysko.
Men dom skulle faktiskt kunna vara BRÖDER, jättelika!
Jag frågade vad hans pappa hette, man kan ju aldrig så noga veta
Vi pratade lite hund också, men det får jag ta lite senare.
Nu ska jag fixa mat, återkommer!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0