Ensam hemma!

Jag har väl egentligen bara EN SAK att säga:



Min GUD så skönt!
Jag har inte vara ensam hemma sedan...
Jag vet inte NÄR!
Helt själv, i många timmar alltså.
Nu hoppas jag att sambon inte är hemma en sekund före klockan 16.30.
Tänk om dom får för sig att bara jobba halv dag, nä HU, hemska tanke.
Jag behöver detta.
That´s it.

Har sovit väldigt dåligt inatt.
Först hade jag svårt att lägga ifrån mig boken som jag läser, den är faktiskt bra.
Så var jag inte direkt trött så det kändes svårt att somna.
Och under natten sov jag väldigt ryckigt, jag har vaknat hela tiden.
Madrassen har varit för kort, grannhundarna skällde och gapade SENT, täcket för kort, för varmt, magen väsnades som om jag hade en TIGER i tarmarna (VITLÖKEN), för mycket bilar...
Ja, listan kan göras lång på saker som upplevdes under natten!
Jag gick upp långt innan klockan skulle ringa, det var ingen idé att ligga kvar.
Jag är med andra ord jättetrött idag!

Fast...
Jag har hunnit morgonröja och tvättar ÄNTLIGEN ur våra soffor.
Den sista veckan har jag lidit här, det har luktat gammal ofräsch soffa.
Så idag var det definitivt DET som stod högst upp på listan.
När sofforna är klara är det dags för småkuddar och gardinerna i vardagsrummet också.
Lika bra att ta allt på en gång.
Sånt som sambon hatar...

Ja, ja, jag kommer vara YPPERLIGT NÖJD när det blir fräscht i vardagsrummet iallafall!

Sonen for iväg till skolan och pappa idag.
Fast han kommer tillbaka redan till fredag igen.
På fredag jobbar jag tyvärr och på söndag också.
Men vi får iallafall lördagen ihop och då ska vi på kalas på dagen och så kommer kanske en kompis över på kvällen.
Sen blir det ju min vecka igen.
Så det kommer gå fort ändå tills han kommer tillbaka.

Jag ska då, som alla kanske redan förstått, ägna mig HELT åt min ensamhet.
Ett besök till ÖB för att köpa en torkställning till, vi behöver det.
Nu dusch och SEN...
Starta upp ett virkprojekt.
Jag måste komma på NÅGOT kul och inspirerande.
Vi ses.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0